Czy ISP może wykryć podłączony router?

Tzn mam Internet dostarczony przez Krakowskiego GH NET i od kilku dniu zablokował się transfer do sieci przez router(sklonowany MAC). Jak podepnę komputer bezpośrednio to sieć działa bez problemów, ale gdy już z komputera chciałem przez Wi-Fi udostępnić sieć na drugi komputer to owszem ad-hoc działa, bez problemów się połączyłem, ale tutaj też jest tylko połączenie lokalne, tak samo jak na to było na routerze…

Coś mi się wydaje, że to provider przycina w jakiś sposób transfer zza routerów/komputerów rozdzielających.

I teraz pytanie z tematu.

Czy i jak provider może wyczaić, że ma się router podłączony?

Jakoś nigdy nie interesowały mnie sprawy sieciowe i nie znam się na tym.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Tak, może.

Pozdrawiam.

moze to byc kwestia konfiguracji routera

Poza tym provider nie może blokować Tobie internetu dlatego, że masz router.

a to już zależy od widzimisię providera i wynikających z tego zapisów w regulaminie + ew. występowania opłat za podłączenie kolejnych urządzeń

w sumie tak, ale do kabla jest podłączone 1 urządzenie.

Miałem 2 isp (1 osiedlowy, 1 ogólnopolski) i żaden nie miał nic przeciwko routerowi, ale był/jest jeden wyjątek, aby nie udostępniać łącza innym osobom.

W takim wypadku operator może wyłączyć dostęp do internetu.

Poza tym nie ma “widzimisię” operatorów. Za duża konkurencja. Praktycznie każdy operator umożliwia dzielenie łącza przez router, a nawet pomagają w ich konfiguracji.

Do autora wątku: sprawdź konfiguracje, a wrazie problemów do operatora.

Czyli wychodzi na to że provider blokuje - u nich trzeba dopłacić 10zł/miesiąc za możliwość podziału łącza w lokalu. Ciekawe co zrobili, bo odkąd się tu przeprowadziłem(2 miesiące) to wszystko działało bez zarzutów dopiero w ten wtorek sie posypało.

A tak z ciekawości to jak oni to wykrywają? Analizują pakiety jakoś?