Mam taki problem, przedłużałem umowę u dostawcy Internetu na opcję do 10 Mb. Na starym modemie leciało na początku 8 MB, później 6, później 4 , 3, a teraz gdy podłączyłem nowy modem TP Link TD 8816 ściąga mi z max prędkością 2 Mb;/
Czy to wina Routera? Czy może karty sieciowej, czy dostawcy Internetu? Wcześniejszy modem podłączony był do portu USB, teraz podłączenie jest kablem Ethernet.
Drogi kolego. Jeszcze rok temu miałem to samo (użerałem się z tym około 2 lata), winne są temu tzw. “przeciążenia sieci”; bynajmniej “technicy” z TP tak mówili : ) Jedyne co możesz zrobić to zadzwonić do właśnie tych “techników” lub na błękitną linię i prosić o przełączenie Cię do nich a ich prosić o przeniesienie Cię na inną linie, chociaż wątpię czy to coś poskutkuje, ponieważ dzwoniłem miliony razy i aż dwa razy mnie podobno przełączali na inną linie tyle, że internet jaki był wcześniej taki został : ) Zapewne jakoś po 23 internet osiąga te 10mb/s a bynajmniej tak było u mnie, pijawki schodziły z kompów i prędkości, pingi były w porządku a jednak w ciągu dnia do 1mb/s a w godzinach 18-20 praktycznie 256kb/s. Jedyne co mogę polecić jak i każdy to zmień operatora, ja zmieniłem na “VECTRA” mam pakiet 10mb/s już prawie rok i zero problemów.
Jeżeli zauważyłeś drastyczny spadek prędkości to niestety ale nikt z tego forum ci nie pomoże bo musiał by pracować jako technik dla TP. No chyba że tacy tu są. Ale musisz zadzwonić na błękitną linię i zgłosić awarię. U jednego z moich klientów okazało się kiedyś że przyczyną słabej jakości sygnału były łączniczki przewodów jakie technicy TP stosują. Poprawili połączenia na linii i już jest ok.
Jest jeszcze jeden manewr który wyczaiłem na łączach TP. Zmień w konfiguracji modemu w routerze modulację z automatycznej czy ADSL na GDM.T czasem pomaga ale …