Neostrada do 10 Mb, działa max 2

Witam!

Mam taki problem, przedłużałem umowę u dostawcy Internetu na opcję do 10 Mb. Na starym modemie leciało na początku 8 MB, później 6, później 4 , 3, a teraz gdy podłączyłem nowy modem TP Link TD 8816 ściąga mi z max prędkością 2 Mb;/

Czy to wina Routera? Czy może karty sieciowej, czy dostawcy Internetu? Wcześniejszy modem podłączony był do portu USB, teraz podłączenie jest kablem Ethernet.

Proszę o pomoc jak zwiększyć prędkość.

http://wklej.org/id/1107152/

hehe no coś w tym jest! Jednak u kolegi z sąsiedztwa, który ma ten sam pakiet, działa z prędkością 7,8.

Na stronie speed test pokazuje mi prędkość 2,1 MB, a ping około 130.

Drogi kolego. Jeszcze rok temu miałem to samo (użerałem się z tym około 2 lata), winne są temu tzw. “przeciążenia sieci”; bynajmniej “technicy” z TP tak mówili : ) Jedyne co możesz zrobić to zadzwonić do właśnie tych “techników” lub na błękitną linię i prosić o przełączenie Cię do nich a ich prosić o przeniesienie Cię na inną linie, chociaż wątpię czy to coś poskutkuje, ponieważ dzwoniłem miliony razy i aż dwa razy mnie podobno przełączali na inną linie tyle, że internet jaki był wcześniej taki został : ) Zapewne jakoś po 23 internet osiąga te 10mb/s a bynajmniej tak było u mnie, pijawki schodziły z kompów i prędkości, pingi były w porządku a jednak w ciągu dnia do 1mb/s a w godzinach 18-20 praktycznie 256kb/s. Jedyne co mogę polecić jak i każdy to zmień operatora, ja zmieniłem na “VECTRA” mam pakiet 10mb/s już prawie rok i zero problemów.

@jar3kx

nie wiem czy wiesz ale nie każdy ma dostep do vectry.

też mam neostrade jak narazie mam 1 mb/s i jest cały jeden :smiley: Wow:D

za miesiac bedzie 10:D i pewnie bede miał to samo co ty;]

mój znajomy ma 10 mb/s w umowie;]

czasami ma 6 czasami ma 4 skacze niestety;] ale bywa że jest 10:D w swieta np;]

Jeżeli zauważyłeś drastyczny spadek prędkości to niestety ale nikt z tego forum ci nie pomoże bo musiał by pracować jako technik dla TP. No chyba że tacy tu są. Ale musisz zadzwonić na błękitną linię i zgłosić awarię. U jednego z moich klientów okazało się kiedyś że przyczyną słabej jakości sygnału były łączniczki przewodów jakie technicy TP stosują. Poprawili połączenia na linii i już jest ok.

Jest jeszcze jeden manewr który wyczaiłem na łączach TP. Zmień w konfiguracji modemu w routerze modulację z automatycznej czy ADSL na GDM.T czasem pomaga ale …

Zmieniłem modulację. Zobaczymy czy coś pomorze:)

co znaczy to “ale…”?

lysyxxx5 , zapoznaj się, proszę, z tym tematem, a następnie - korzystając z przycisku zmien.gif

Pozdrawiam,

Dimatheus

podałeś masę ■■■■■ół ale nie pokazałeś najważniejszego parametrów linii

poszukaj w ustawieniach routera danych:

tłumienie (attenuation)

sygnał/szum (snr margin)

downstream rate i attainable rate

powinny być w zakładce device info-> statistics -> xDSL

Proszę moderatora o usunięcie tematu.

Był to mój pierwszy raz na forum, zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu w przypadku zakładania kolejnych tematów.

Problem rozwiązany: ze względu przeciążeń na linii dostałem 50% rabatu na abonament, na chwilę obecną internet działa z prędkością około 5,5 mb/s.

Przepraszam za niedostosowanie się do regulaminu.

Hej,

Nie ma takiej potrzeby - post został poprawiony, więc wszystko jest OK. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus