Pliki w chmurze, a błąd dysku

Witam.

 

Tak mnie naszło pytanie, bo akurat mam prawie taką sytuację, co jeżeli mam pliki zsynchronizowane w chmurze np. dropbox, skydrive, mega, a pliki te ulegną uszkodzeniu lub w wyniku losowych problemów np. zniknie folder z nimi, oczywiście zakładając, że system dział bez zarzutu, dysk też, ba, możemy nawet nie zauważyć, że czegoś nie ma np. folder z jednym projektem, którego nie otwieraliśmy ostatnio.

 

W każdym przypadku chodzi o sytuację gdzie plików oczywiście nie usunięto z poziomu api systemu, a po prostu wystąpiła jakaś losowa, miejscowa awaria i akurat kilka plików, folderów znikło/uszkodziło się i możemy o tym nawet nie wiedzieć.

 

Co w takiej sytuacji, bo mi się zdaje na logikę, że wszystkie chmury wykonują działanie tylko wtedy gdy dany plik/folder został zmodyfikowany funkcjami api danego sytemu do przenoszenia/kopiowania/usuwania plików, w innym wypadku nie robią nic po za ewentualnym przywróceniem.

 

Także wydaje mi się, że to pewna sprawa, ale może ktoś miał sytuację i potwierdzi/zaprzeczy, bo teraz mam akurat taką sytuację, że folder mi zniknął, nie był podłączony pod chmurę, teraz będzie i tak sobie pomyślałem, co jeżeli znowu by się tak stało, folder w chmurze, a tu plik się uszkodzi (z krzakami zamiast kodu) zaktualizuje go o te krzaki czy nie, a jak cały folder znikł, uzna że usunęłam? Nie wydaje mi się, ale wolę się upewnić.