Przerywający internet WiFi - Ograniczony dostęp i Brak dostępu

Witam!

 

Na wstępie chciałbym serdecznie się przywitać, jest to mój pierwszy post na Forum. :slight_smile:

 

Przechodząc do problemu - od paru dni doświadczam niezwykle irytujących problemów z internetem. Moje WiFi co pewien czas zrywa połączenie. Na ikonce zasięgu pojawia się wtedy typowy zółty wykrzyknik i informacja “połączono” przechodzi w “ograniczony dostęp”, rzadziej sieć przechodzi w “brak dostępu”. Muszę wtedy resetować połączenie manualnie, rozłączając i łącząc ponownie. Zazwyczaj dzieje się to podczas czynności teoretycznie bardziej obciążąjących sieć, przykładowo - grając w grę multiplayer byłem rozłączany już po kilku minutach (zdarzało się dłużej), podczas rozmowy Skype z dwoma osobami musiałem resetować połączenie co około 20 minut, używanie TeamSpeak’a, nawet na pustym kanale skutkowało rozłączenie po podobnym okresie czasu co Skype. Skan programem MalwareBytes nie wykazał żadnych wirusów.

 

Z początku myślałem że to zwykły problem z nowymi sterownikami karty sieciowej (niedawno robiłem formata), jednak na różnych wersjach sterowników nic się nie zmieniało. Wyłączyłem możliwość dezaktywowania karty w celu oszczędzania energii. Następnie spróbowałem uruchomić kilka usług sieciowych, jak można się domyślić - nic to nie dało.

Wyczytałem również o przełączeniu routera na kanał nr 6, to również nie pomogło. Zresetowałem ustawienia karty sieciowej programem

Winsock Repair w wersji 1.0.5.1052, użyłem każdej opcji. Postanowiłem sprawdzić dziennik zdarzeń. Odnalazłem w nim:

-Błędy klienta DHCP (Dhcp-client) o identyfikatorach 1001 i 1002

-Ostrzeżenia “Moduł rozszerzalności sieci WLAN został zatrzymany.” o źródle WLAN-autoconfig - identyfikator 10002

-Błąd WMI o identyfikatorze 10 (czas wystąpienia niektórych z nich odpowiadał rozłączeniom)

 

Błąd DHCP starałem się naprawić odznaczając z ustawień karty sieciowej protokół IPv6, a błąd WMI uruchamiając usługę WMI Performance Adapter.

 

Po wykonaniu powyższych rzeczy poddałem testowi łącze, Internet “wytrzymał” nieco dłużej niż zazwyczaj.

 

W ustawieniach poza zmianą kanału nie zmieniałem nic, upewniłem się tylko że filtracja MAC jest wyłączona.

 

Hardware:

-Karta sieciowa Broadcom 802.11n (używana przez połączenie)

-Broadcom Virtual Wireless Adapter

-Realtek PCIe GBE Family Controller

 

Model laptopa - Samsung RC520

Router - TL_-_WR841N

 

Jeśli wymagane są dodatkowe informacje w postaci skanów czy logów, proszę o wspomnienie.

 

Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam.

 

 

sporo operacji wykonałeś raczej na marne powodów tego może być masa.

zamiast tak się bawić trzeba było sprawdzić czy na 2 urządzeniu jest to samo.

zawsze możesz zainstalować gargoyle na routerze jest to bardziej dopracowany firmware.

 

cieżko mi to coś doradzić z tymi informacjami co podałeś.

 

pierwsze co powineneś sprawdzić to po prostu na innym urządzeniu wtedy bedziesz wiedział czy to na pewno wina routera np również dostawca usług może być winny czort wie.

Jeżeli okaże się, że router jest sprawny :roll: pisz do swojego dostawcy internetu. Zresztą zrobiłeś już wystarczająco dużo, więc niech kto inny się tym zajmie.