W jaki sposób założyć temat dotyczący Blue Screen of Death (BSOD) zwanym potocznie niebieskim ekranem śmierci?

Drogi Użytkowniku,

 

Najprawdopodobniej zaglądasz do tego tematu, ponieważ ujrzałeś na ekranie komputera tzw. Blue Screen of Death, czyli - w wolnym tłumaczeniu - niebieski ekran śmierci. Aby osoba pomagająca rozwiązać Twój problem, była w stanie to zrobić, będą potrzebne określone informacje.

 

Proszę zatem, abyś zapoznał się z tematem Szukanie przyczyny BSOD-a za pomocą BlueScreenView i dołączył do swojego tematu informacji o pliku zrzutu pamięci odczytanego z użyciem programu BlueScreenView.

 

W miarę możliwości, podaj także następujące dane:

  • Czy w ostatnim czasie dokonywana była zmiana konfiguracji sprzętowej komputera (np. wymiana zasilacza)?
  • Czy niebieskie ekrany z błędami pojawiają się zawsze w określonych okolicznościach, np. podczas grania?
  • Kiedy orientacyjnie rozpoczęły pojawiać się problemy? 
  • Czy w ostatnim czasie, tj. mniej więcej w momencie kiedy rozpoczęły się problemy, były instalowane aktualizacje oprogramowania i / lub nowe oprogramowanie?
  • Pobierz oraz zainstaluj HD Tune, uruchom, przejdź na zakładkę Health i wykonaj zrzut ekranu / dołącz go do swojej wiadomości
  • Pobierz oraz zainstaluj HD Tune, uruchom, przejdź na zakładkę Error Scan, kliknij Start, poczekaj aż program zakończy skanowanie i wykonaj zrzut ekranu / dołącz go do swojej wiadomości
  • Czy w trybie awaryjnym wszystko jest w porządku? Aby uruchomić system w trybie awaryjnym, uruchom komputer i naciskaj na klawiaturze F5 i / lub F8 do czasu ujrzenia następującego ekranu, a następnie - korzystając ze strzałek “góra”, "dół’ na klawiaturze, wybierz z listy “Tryb awaryjny” i naciśnij Enter. Posiadacze Windows 8 mogą wejść do trybu awaryjnego w sposób opisany tutaj
  • Pobierz Memtest86, rozpakuj aby uzyskać plik ISO, nagraj plik ISO jako obraz na płytę (np. używając Active ISO Burner), a następnie uruchom komputer z tej płyty i poczekaj aż Memtest sprawdzi pamięć. Najlepiej po zakończeniu skanowania wykonaj zdjęcie i przedstaw na forum.
  • Pobierz i uruchom HWiNFO, kliknij na “Sensors” i przedstaw zrzut ekranu na forum
  • Jeżeli problem występuje na laptopie, podaj jaki jest to laptop, np. HP Compaq 6720s.
  • Czy zauważyłeś coś Twoim zdaniem istotnego, co może mieć znaczenie dla problemu, np. laptop  jest gorący z lewej strony w momencie gdy jest wyświetlany bluescreen, albo na klawiaturę coś się wczoraj wylało?
  • Jeżeli posiadasz zdjęcie pokazujące (zawierające) bluescreen - przedstaw je.
    Im więcej danych, o których mowa powyżej dostarczysz, tym większe jest prawdopodobieństwo, że szybko i skutecznie uda się rozwiązać Twój problem.