Masaj
(Masaj)
22 Maj 2015 19:32
#1
Windows 10 build 10120 problem z aktualizacja- łączy się z serwerem, pobiera aktualizacj, ale gdy dochodzi do instalacji aktualizacji pojawia się problem opisany poniżej.
problem pojaiwa się gdy kliknę przycisk aktualizuj lub retry- po nie udanej wcześniejszej aktualizacji pobiera zainstaluje 1- dną lub dwie i wywala błąd, nie pomaga restart, ani czyszczenie ccleanerem lub zmiana parametrów aktualizacji na my local network i give me all MS updates lub trybu z fast na slow.
(0x80072efd).There were problems installing some updates, but we’ll try again later. If you keep seeing this and want to search the web or contact support for information, this may help: fbl_impressive Professional 10122 - Error 0x80246017 fbl_impressive Professional 10122 - Error 0x80246017
fiesta
(fiesta)
23 Maj 2015 08:09
#2
Jest to nadal wersja testowa, więc nie dziwota.
Pozostaje pobranie najnowszego builda i instalacja od nowa.
arapo
(arapo)
23 Maj 2015 11:54
#3
Masaj
(Masaj)
23 Maj 2015 22:12
#4
Pobierać nie będę bo wszystko już w nim ustawiłem i zainstalowałem, nie chce od początku znowu zaczynać. Ten link widziałem wczoraj -ten sam problem, ale bez rozwiązania piszą tylko by czekać na rozwiązanie sprawy przez MS, czy tak się stanie nie wiadomo.
Znalazłem takie rozwiązanie problemu, sprawdzę i napiszę co i jak:
Press Windows key + R Type: control userpasswords Click Change account type Make sure your account privileges is set to Administrator. 1. Open a Command Prompt (Run as Administrator) 2. Type: cd %windir% and press the Enter key. 3. Type: net stop wuauserv and press the Enter key 4. Type: ren softwaredistribution softwaredistribution.old and press the Enter key. 5. [Note: if you get an error message, ignore and type the above again and press Enter] 6. Type: net start wuauserv and press the Enter key. 7. Type: Exit and press Enter, then go back and check for Windows Updates again. When the download reaches 100%, disconnect from the Internet immediately if you are connected by Ethernet or Wireless. Proceed with the installation and hopefully it will update. This work around discovered by Community Member Hula_Baloo has been a success for many. Edycja 2015.05.24 00:13 Witam ponownie procedura z powyzzego postu wyprobowana w całości -zmienilem softwaredystrubtion na old i reupdate, niestety znowu ten sam błąd, wrociłem do poprzednich ustawien kasując rozszerzenie .old i reup znowu to samo -co robić z tym złomem, nie mam już pomysłów. Edycja 2015.05.24 03:16 Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth sfc /scannow reg query HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa %TEMP%\curCtlLSA.txt exit Then restart your machine. DISM repairs the CBS store and SFC makes sure all system files are in the correct place (this might actually be redundant after DISM, but run it anyway) The reg query writes the key to a file (C:\Users\yourLogin\AppData\Local\Temp\curCtlLSA.txt) that might provide a clue, but don’t change anything yet, just look. If the values are not there, you MIGHT consider adding them if the DISM and SFC don’t cure the issue. Fix : This user wasnt added to this PC. Code: 0xd0000225 There are a few references out there with vastly different solutions. The most prevalent involves MS accounts, but you say that is ok on your machine. Another involves BCD, but neither the BCD or LSA ‘fix’ seem to apply in your case. Your best place to start is DISM and SFC.