X-Kom - perypetie związane z naprawą gwarancją

Witam

Na twoim miejscu wstawiłbym to na bloga. Świetna rzecz.

Dokładnie, no i więcej osób przeczyta. Nie raz też się zdarzało, że jak takie coś wypływało publicznie, to nagle sprawę udawało się jednak jakoś załatwić.

Bez urazy ale tak jest z każdym sprzętem jak kupujesz to jest ok problemy zaczybnają się gdy coś się zepsuję. I dla serwisu z regóły wszytsko jest ok :slight_smile:

 

Po prostu tarfiłes na ten jeden na x felernych modeli, a tu niestety będziesz musiał posiłkować się radać prawnym :slight_smile:

Dobra…

 

Co ma do tego X-Kom ?

Bo z tego co czytam oni są tylko sprzedawcą (do tego o ile się nie mylę to franczyszczyzna).

 

Wszystkie Twoje perypetie wynikają z kiepskiego serwisu Lenovo.

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Bloga też założę, tylko chwilowo mam mało czasu, ale w tym tygodniu bloga na pewno założę :wink:

To nie pierwsza taka “przygoda”. Było wałkowane tu: http://forum.dobreprogramy.pl/moja-przygoda-z-lenovo-medionem-i-x-kom-t484496/

A to ciekawe:

źródło: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/przed-25-grudnia/

 

Pamiętaj także, że skoro zakupu towaru datowany jest na 15 stycznia 2014r to strony umowy obowiązują przepisy ustawy o prawach konsumenta sprzed 25 grudnia ubiegłego roku, czyli mniej korzystne dla kupującego.

Rgabrysiak, ale nie rozumiem Cię trochę. Producentem laptopa jest firma lenovo, jednak to sprzedawca, czyli X-kom odpowiada za poprawne działanie sprzętu.

Cześć,

 

Sprzedawca odpowiada za “zgodność sprzedanego towaru z umową”. Z tytułu gwarancji, za poprawne działanie urządzenia odpowiada gwarant, którym najczęściej jest producent.

Witam

Ja w x-kom oddawałem do reklamacji 2x dysk zew. WD My Passport oraz lapka Asus i za każdym razem salon w Rzeszowie wysyłał ten sprzęt na swój koszt do naprawy do serwisu w Wrocławiu.

I już 3 razy wymienili mi na nowy sprzęt, jedynie dłużej czekałem niż ustawowe 2 tyg oraz traciłem wszystkie dane.

Więc ja jak na razie nie mogę narzekać na x-kom.

 

Pozdrawiam.   

Która ustawa to określa?

 

Wymarzony konsument x-komu? 3 razy wcisneli mu uwalony sprzęt i przeciągali procedurę wymiany, ale nie może narzekać. :wink: 

Bez urazy Meow98, ale trochę asertywności by nie zaszkodziło, taka postawa tylko upewnia sprzedawcę że w takich sytuacjach może robić co mu się żywnie podoba. 

 

edit: @Areh: good point 

Akurat z samym x-komem nie miałem problemu - odbierając lapki w sklepie mi mówią, żeby przed sprawdzeniem sprzętu nie zrywać naklejek, nie uszkodzić mechanicznie itd.  to jakby cokolwiek było nie tak to mi wymienia na inny egzemplarz. Jeśli chodzi o późniejsze naprawy to wiadomo - albo sklep odsyła do serwisu, albo naprawia się bezpośrednio u producenta i to producent laptopa ma tutaj kluczowe znaczenie. Tobie Lenovo karze jechać 50 km z laptopem - u mnie do Della na drugi dzień serwisant sam przyjeżdża do mnie do domu. 

 

Do laptopów za 1500zł też przyjeżdżają? Jak kupisz prawdziwego Thinkpada, to też przyjedzie serwisant.

No ja kupiłem ThinkPada za 1619zł. Sugerowałem się trochę nazwą, bo myślałem, że kupiony przeze mnie ThinkPad będzie jak te starsze poczciwe ThinkPady. Niestety pomyliłem się ;/

 

A Dell to trochę inna bajka, bo Dell ma gwarancję NBD. W sumie lenovo też ma gwarancję carry in oraz on site. Tylko i w Dellu i w Lenovo za taką gwarancję się dodatkowo płaci.

@moh3r

Przyjeżdżają. Oczywiście trzeba patrzeć przy kupnie jaki rodzaj gwarancji jest, ale gwarancja domowa nie jest zarezerwowana tylko dla wyższych modeli. Oczywiście coś za coś, porównywalny Dell będzie odpowiednio droższy. 

 

Podaj przykładowy model za ~1500 zł, gdzie taka gwarancja jest wliczona w cenę.

Moh3r dokładnie. Nawet za 2k ciężko znaleźć lapka z gwarancją NBD albo On-Site.

Średnie ceny lapków z tego typu gwarancjami zaczynają się od 3k.

Pozdrawiam

1400 może być?

http://www.x-kom.pl/p/217807-notebook-laptop-15%2C6-dell-inspiron-3543-p3805u-4gb-500-dvd-rw.html