Zagubione prawo jazdy

witam

Zgubiłem dzisiaj dokumenty tj. prawo jazdy, dowód osobistym, a jestem kierowcą zawodowym i mam pytanie w związku z tym,

czy urząd miasta może mi wydać jakieś zaświadczenie, że posiadam prawo jazdy na okres oczekiwania na wydanie nowego dokumentu?

Wiem że to nie jest forum z tym związane, ale jutro ruszam w trasę a nie mam żadnego poświadczenie nawet swojej tożsamości.

Dzięki za odpowiedź

Z te tego co wiem, Urząd nie wydaje takich zaświadczeń - to po pierwsze.

Po drugie, gdyby takie zaświadczenie wydał to nie będzie respektowane przez policję. Jedynym dokumentem w tym przypadku jest - prawo jazdy.

Jeśli wyjedziesz to musisz się liczyć z mandatem 50zł za brak dokumentu. 50 zł za każdy dokument (jeśli nie masz dowodu rejestracyjnego).

Wiesz dowód rejestracyjny i ubezpieczenie jest tylko tego cholernego prawka nie mam, te 50 zł mnie nie przeraża tylko żeby dali mi dalej jechać.

Utratę dowodu przede wszystkim powinieneś zgłosić na policji, to jest niezbędne. Zgłosić powinieneś chociażby dlatego, aby uniknąć w przyszłości kłopotów - ktoś może podszywać się pod twoją tożsamość i wyłudzić pieniądze, np. biorąc kredyt w banku lub kupując coś na raty, wtedy nie będzie tłumaczenia, że zgubiłeś dowód - nie zgłosisz twój problem. Jeśli posiadasz jakieś konto w banku to warto też to zgłosić i zastrzec dowód, opłata za taką operację wynosi chyba 10zł.

Co do prawa jazdy myślę, że też powinno się to zgłosić na policji, tam Ci powiedzą najlepiej co w tym przypadku zrobić. Ponadto najlepiej byłoby przejść się do wydziału komunikacji tam też powiedzą co robić ale czy wydadzą jakieś oświadczenie o posiadaniu licencji na kierowanie pojazdami silnikowymi w kategoriach na jakie masz uprawnienia to wątpię w to, gdyby tak było to osobom świeżo po egzaminie, oczekującym na prawko też wydawano by takie zaświadczenia.

Co do poświadczenia tożsamości to paszportu na przykład też nie masz?

Pozdrawiam!