Witam! Mam od dosyć nie dawna nowego laptopa, problem w tym, że co jakiś czas wywala krytyczne błędy na niebieskim tle i komputer się wyłącza, a potem jest problem z jego uruchomieniem, bo nie widzi rozruchu systemu operacyjnego (nie wiem czy dobrze napisałam), pomaga tylko wejście do BIOSu (UEFI) i wyjście z niego, wtedy system się odpala. Raz tak było, że wyskakiwaly błędy zaraz po uruchomieniu systemu (mam system win 8.1) wtedy musiałam zrobić “odświeżenie komputera z zachowaniem istniejących danych”, i do dzisiaj działało, teraz znowu wyskoczył jakiś błąd na niebieskim tle, ale nie zdążyłam przeczytać tego napisu na dole (wcześniej ten napis na dole informował coś o sterownikach). I nadal myślałabym, że to wina systemu operacyjnego, gdybym nie weszła do BIOSu i nie zobaczyła, że nie wykrywa dysku twardego. Czy to co się dzieje jest wina dysku twardego? Mam oddać laptopa na gwarancje, żeby wymienili dysk twardy?
To, że po wejściu do UEFI nie widać dysku - to jeszcze nic nie znaczy. Ważniejsze jest, czy jesteś w stanie uruchomić system operacyjny laptopa w jakimkolwiek trybie (awaryjnym na ten przykład).
Na stronie Lenovo jest dostępna aktualizacja BIOSu 96WW (co prawda piszą tam o poprawkach wiążących się z opisywanym problemem - ale jednak …)
Jeżeli uda ci się uruchomić system - postaraj się o raport ze stanu dysku (możesz do jego wygenerowania użyć Crystal Disk Info)
Już mi ktoś polecał ten program “Crystal Disk Info” i nic takiego nie znalazł.Czyli mam zaktualizować BIOS? A o co chodzi z tym programem diagnostycznym (trochę słabo u mnie z angielskim)? Przed chwilą zainstalowałam od nowa system operacyjny.Jeszcze dodam, że teraz BIOS normalnie widzi dysk twardy.