Black ops tnie, CPU nie wyrabia?

Witam.

Dziś po odpaleniu Black ops zauważyłem ze gra przycina. FPS jest na poziomie 40-50 ale co chwila takie mały przycinki że nawet głos się może zaciąć. Pierwsze co mi się z tymi objawami skojarzyło to CPU.

Podłączyłem drugi monitor. na pierwszym grałem a na drugim włączyłem CPU-z, Coretemp, GPU-z.

Za uwarzyłem że kiedy się zacina oba rdzenie pracują na 100%.

GPU pracuje na normalnym poziomie, ramu też nie brakuje.

Czy to możliwe że mój procek już nie działa jak powinien i czas na upgrade?

Mój sprzęt:

CPU: Core 2 Duo E8500 @ 4.00GHz.

RAM: 2x Corsair CM2X2048-6400C5DHX (4GB)

GPU: Geforce GTX260 (216) 55nm @ 630/1063/1350

M/B: Gigabyte EP45-UD3LR

HDD: 2x Seagate 7200.12 500GB (Raid0)

LCD: 24" 1920x1080 @ 60Hz

PSU: CoolerMaster RealPower 620M

FAN: NOCTUA NH-U12P

Dodam że np. w MW2 gram od roku i nie za uwarzyłem takich objawów.

Z góry dzięki za pomoc.

aaakm.th.jpg

Dla Porównania MW2:

aaaazc.th.jpg

Ten sam problem ma 99% właścicieli nowego coda bez względu na komputer ;]

dziś lub jutro ma być łatka poprawiająca ten efekt ;]

info na oficjalnej stronie black ops:

http://callofdutyblackops.pl/aktualnosc … -w-drodze/ wszystkim spada fps itp… i tak masz nieżle jeżeli jest to 40-50klatek ;] ja mam 30-40 ale i przedwojenny komputer z podpisu ;D

mw2 jak i battlefield czy medal oh honor na moim sprzęcie za to bez problemu praktycznie na pełnych ustawieniach działają :confused:

Apropo samej gry to jak dla mnie mw2 było 1000 razy lepsze… treyarch to treyarch żaden ich cod nie był dobry choć nie mówię że jest jakoś najgorzej ale po prostu Infinity Ward ma chyba lepsze zdolności w tworzeniu coda ;D

już się wystraszyłem :slight_smile:

Dzięki.

(BTW: Mi FPS w ogóle nie spada, tylko przycina.)

Mam podobny komputer jak Twój z pewnymi różnicami …

procesor: Core 2 Duo E8500 3,16 GHz,

k. graf.: Sapphire ATI Radeon HD 4850 512MB GDDR3

RAM: 2GB (chyba Kingston, nie pamiętam)

Zaktualizowałem sterowniki do karty graficznej, podłubałem trochę w ustawieniach gry i sterowników i fps-y wahają mi się między 70-100, ale są czasami miejsca na niektórych mapach gdzie spada do nawet 30 (oczywiście mówię o multiplayer, na single player pewno będzie więcej, ale nie sprawdzałem). Zmierzam do tego, że da się na takim sprzęcie wycisnąć więcej niż 40-50 (miałem tyle samo na początku), ale trzeba trochę podłubać. Plus jest taki, że w końcu jest konsola, więc być może da się wycisnąć jeszcze więcej używając odpowiednich komend. Póki co się nie zagłębiałem.

Jedno jest pewne nasz sprzęt jest już dość leciwy, więc nie sądzę, że nawet ten nowy patch, o którym wspomina neo10 coś w tym temacie zmieni. Raczej trzeba się będzie wykazać własną inicjatywą. No ale pożyjemy, zobaczymy.

Aktualnie jedyny sposób aby trochę to poprawić to:

Dokonać zmiany w plikach: ( steam/common/call of duty black ops/players ) config.cfg i config_mp.cfg

seta r_multiGpu 0 - zmienić z 1 na 0 jeśli posiadacie jedną kartę graficzną

seta r_multithreaded_device 1 - u niektórych ustawione jest na 0. Zmienić na jeden jeśli posiadacie wielordzeniowy CPU.

r_vsync 0 - Vsync powoduje znaczne spadki wydajności. Wyłączamy

r_blur_allowed 0 - opcja odpowiadająca za rozmyte cienie. Wyłączamy

r_distortion 0 - efekt zniekształcenia cieni. Wyłączamy

r_dof_enable 0 - głębia pola. Jeśli posiadacie silną kartę graficzną możecie nie zmieniać. W przeciwnym razie wyłączamy

r_glow_allowed 0 - efekt Glow - jest to zabugowana opcja, która nie powinna wpływać na wydajność

. Wyłączamy

rate - opcja wymaga własnego tuningu. Jeśli ustawicie poniżej 10000 uświadczycie lagów, powyżej 50000 zalejecie serwer danymi wysyłanymi z własnego komputera

cl_maxpackets 100 - określa ilość odbieranych pakietów danych, Poniżej 20 - rozłączy, powyżej 150 pogorszenie pingu. Zalecamy ustawić 100

trochę u mnie to pomogło oczywiście kosztem grafiki która obecnie jest chyba gorsza niż w modern warfare 1 ;]

Mógłbyś podać źródło tych informacji :slight_smile: (też dziś czytałem ten link). Osobiście nic bym na razie nie zmieniał za pomocą konsoli. Lepiej poczekać mimo wszystko na ten patch i jedynie zmieniać na razie ustawienia sterowników karty graficznej + te opcje gry, które dostępne są z poziomu menu.

matzu ,

http://www.modernwar.pl/call-of-duty-bl … adnik.html

http://www.callofduty.pl/forum/viewtopic.php?t=21606

http://g4g.pl/forum/ogolnie-o-serwerze- … b-na-lagi/

Ja wiem skąd to jest. Chciałem, żeby neo10 się zrehabilitował. Nie przygarnia się ot tak czyjejś pracy :slight_smile: Ale tak jak powiedzialem w konsoli nie warto jeszcze grzebać. Lepiej poczekać na patch i dopiero potem zacząć kombinować. No wiadomo drawfps i maxfps to trzeba ustawić :slight_smile:

Mam identycznie jak na

filmiku ale nie aż takie intensywne lagi. Co najlepsze na moim laptopie z Mobility HD5470 i Core i5 430M tego problemu nie ma (ale gram w 1280x786 i low detale).

Czekam na patcha…

Pojawił się nowy patch. Wydaje mi się, że gra już w ogóle się nie tnie. Generalnie niebo, a ziemia porównując do tego co było na początku. Tak więc nic tylko instalować i cieszyć się płynną grą. Dodam tu tylko, że ilość fps-ów mi się nie zmieniła, wciąż waha się pomiędzy 70-100. Więcej na temat aktualnego patch-a oraz tego nad którym teraz pracują można przeczytać tutaj http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=71&t=313146&sid=a276td0389d5gdp46ep3f3e621.

Jeśli chodzi o ustawienia to warto zastosować tą jedną komendę (która wspomniana była zresztą wyżej), tj.: cl_maxpackets 100 (można zmienić z poziomu konsoli, nie trzeba edytować plików). Innych komend (oprócz com_maxfps 125 i cg_drawfps 1 ) póki co nie używałem i na razie używać nie będę. Czekam na kolejny patch, który mam nadzieję trochę bardziej zoptymalizuje tą grę.

Mi cały czas się delikatnie tnie ale jest o niebo lepiej. Pewnie za kilka dni wydadzą kolejną poprawkę która to naprawi.