Comodo Personal Firewall 8.2.0.4792 - nie działa Windows Update - system Windows 10

Witam

Używam Comodo Personal Firewall 8.2.0.4792. Niestety nie działa Windows Update. W ogóle nie wyszukuje aktualizacji pomimo włączonej usługi wuauserv (działa, tryb ręczny). W zaporze wyłączyłem moduł HIPS. Reguła Aplikacje Windows Update - jest zezwolony ruch w Comodo. Tryb zapory: własne reguły.

Pojawia się błąd przy aktualizacji plików Aktualizacja definicji dla: Windows Defender — KB2267602 (Definicja 1.215.1572.0) — błąd 0x800706d9. Nie wyszukuje mi aktualizacji. Co muszę zrobić, żeby Windows Update działało mi normalnie. Dodam, że systemowy firewall wyłączyłem (ale testowałem przy włączonym systemowym firewallu z włączonym Comodo i nie działało). Gdy odinstaluję Comodo aktualizacje działają normalnie. Czy Microsoft blokuje firewalle na Windows 10 i zmusza do używania systemowego lub pozwala tylko na nakładki na systemowy firewall? Co zrobić, żeby Windows Update działało mi normalnie na Windows 10 z zainstalowanym Comodo Firewall?1.thumb.png.180067836117cefd7dd0a39cd2002.thumb.png.27b57f5a80077a223193cd181fba3.thumb.png.c66d5e0441c9755d2f1133915e7f

Jaki tryb ma ustawiony usługa Windows Firewall - Zapora systemu windows? Powinna być ustawiony na Automatyczny http://www.tenforums.com/windows-updates-activation/32781-windows-update-error-0x800706d9.html

Nadal nie wyszukuje aktualizacji.6.thumb.png.541671673074b381d005b95cc993

Co może być przyczyną? Ustawiłem zaporę na tryb automatyczny, uruchomiłem ją i zrestartowałem komputer.

Sklep Windows również nie działa.7.thumb.png.53d6f3ac2e60a249755f2229626b

Czy zmiany dokonałeś z uprawnieniami Administratora? Czy po restarcie komputera sprawdziłeś i usługa Zapora systemu windows nadal pracuje w trybie Automatycznym?

Oczywiście, że tak. UAC mam ustawiony na maksymalny poziom i pracuję na koncie administratora. Zapora windowsowska jest uruchomiona, uruchamia się przy każdy restarcie komputera. Sklep i aktualizacje nie działają nadal.

8.thumb.png.7bc932d76afe74b8b73658cdd4c5

Zobacz https://www.quora.com/How-do-I-fix-the-error-code-0x80072efd-in-Windows-10-store

Niestety te rozwiązania też są bezskuteczne.10.thumb.png.e957d487df2e477f14801153dfc

Czy przeprowadziłeś weryfikacje konta microsoft? Jeśli po tym resecie sklep nadal się nie ładuje to Fix 2 lub 3

http://www.kapilarya.com/error-0x80072efd-the-server-stumbled-store-windows-10

Niestety nic nie pomaga. Dalej to samo. Tylko odinstalowanie Comodo pomaga w poprawnym działaniu usług. Nie ma sensu dalej “grzebać” moim zdaniem bo można coś uszkodzić. Dlaczego Microsoft tak utrudnia życie?

Ale po odinstalowaniu Comodo wszystko działa, więc może coś z nim jest nie tak. U mnie wszystko działa, ale Opcja Włącz filtrowanie ruchu mam ustawione na tryb bezpieczny. Pozostałe ustawienia jak na obrazku. Możesz sprawdzić czy w takiej konfiguracji zadziała u Ciebie.

To nie Comodo. To przez to, że Windows Defender jest wyłączony. Przez to aktualizacja się nie chce zainstalować a nowszych nie wyszukuje.

Ale u mnie też jest wyłączony

large.defender.jpg.132d1d4859080d9135a6b

Mam włączonego Windows Defendera. A w Comodo niestety twoje ustawienia też nie przynoszą skutku w moim przypadku. Czy u ciebie działają aktualizacje na 10 bez problemu?

Heh, Comodo zainstalowałem na wirtualnej maszynie. Normalnie używam innego płatnego antywirusa. Po sprawdzeniu stwierdzam, że niestety u mnie niektóre także nie chcą się zainstalować.

Witam, 

Ja również używam CIS od kilku lat na W10 nie mam tego typu problemu jak na razie i obym nie maił. Nie rozumie jednej rzeczy jak możesz mieć włączonego Defendera skoro masz zainstalowane inne oprogramowanie antyvirusowe w  Twoim przypadku CIS , ponieważ po zainstalowaniu innego antywira Defender na W10 wyłącza się automatycznie… hmm dziwne

Napisałem wyraźnie, że używam Comodo Personal Firewall a nie całego pakietu Internet Security. Antywirusa Comodo nie mam.

Unikam odpowiedzi typu “no to odinstaluj”, ale od kilku lat Comodo jest przykładem softu nieprzewidywalnego i ot nie tylko na Windows 10. Producent wprowadza wiele niedopracowanych funkcjonalności, które potem łata, co z kolei powoduje kolejne błędy w działaniu. Nie jest to regułą, ale na pewno jest na tyle częste, że poleciłbym zmienić zaporę albo zostać przy systemowej. Modułu HIPS nie używasz, a dla samej piaskownicy szkoda się męczyć. Na to wszystko nakładają się kolejne aktualizacje dla Win10, który jest systemem również jeszcze niestabilnym i wymagającym ciągłego poprawiania…wiele programów mimo deklarowanej zgodności wciąż pracuje nieprawidłowo na najnowszym Windowsie.

Do czego Ci jest potrzebne Comodo?

 

 

Comodo jest po prostu wygodne w blokowaniu. Ma też fajne opcje: typu blokuj i zamknij proces, blokowanie stron www, itp. Kwestia przyzwyczajenia. Inne firewalle jakoś mi nie podchodziły, bo albo wolne, albo niewygodne. Szkoda, że nie jest w pełni kompatybilny z Windowsem 10.