Dobry laptop a zacina sie gra

Ostatnio kupiłem sobie laptopa firmy Lenovo model Y550, parametry :

Procesor Core 2 Duo T6600 2x2.2

4GB ramu

Geforce 240 M

Mam windowsa 7

Laptop ma dość dobre paramerty, a ku mojemu zdziwieniu zacina mi sie Gothic 2 :o , wie ktoś może co to może powodować?

I jeszcze jedno pytanie troche odbiegające od tematu, rozdzielczość w laptopie jest 1366x768, jaką bym gre nie właczyl to jest tak na pół ekranu, w opcjach gry takowej rozdzielczości nie ma do ustawienia, ma ktos może jakąś rade na ten temat?;d

Dodam, że to mój pierwszy laptop i jestem dość zielony w tym temacie tzn. laptopów.

Lordis93 , popraw tytuł tematu, używając przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif

Poza tym na forum używamy polskich znaków (ż, ź, ć, ą, ś itp.). dostosuj swojego posta do tej zasady.

Gothic 2 nie działa poprawnie pod kontrolą Windows 7 i nic z tym nie zrobisz. Odnotowałem to samo.

http://www.dobreprogramy.pl/DirectX,Pro … 12667.html

Bez tego wiele starszych gier kiepsko działa.

Czasem warto też kliknąć prawym przyciskiem myszki na ikonce gry, przejść na zakładkę zgodność i wybrać z listy rozwijalnej “Uruchom w trybie zgodności z Windows XP” (i nie mylcie tego z wirtualizacją XP, bo to dwie różne sprawy).

I zapomniałem o: http://www.nvidia.pl/object/notebook_wi … ql_pl.html

Windows 7 posiada DirectX11 (i zgodność z wcześniejszymi wersjami). Aktualizacji zainstalować nie zaszkodzi, ale nic to nie da. Gothic 2 jest na silniku pierwszej części sagi wydanej w 2001. Tryb zgodności również nic nie pomoże (sprawdzałem). Gra poprawnie działa na XP i tyle w temacie.

żeby grać w gothica na 7 musisz odpalić wirtualną maszynę z XP choć wtedy nie wiem czy będzie fajnie chodzić… ale spróbować możesz…

Windows Vista teoretycznie posiadając DX 10, też miał być zgodny z wcześniejszymi wersjami. Więc życzę powodzenia bez DX 9. To jest podstawa dla starszych gier.

Akurat może Gothikowi nie pomoże, ale dla innych gier warto DirectX poddziewiątkować.

Bardzo ciekawe rzeczy wyczytałem na forum Gothica:

-Problem nie dotyczy windows 7, to wyłącznie partactwo nVidii w kwestii sterowników.

-Podobno na niektórych konfiguracjach sterowniki poniżej 180.xx dają radę.

-Nie ma takich problemów z Gothic 1 & 2 (i wersji z dodatkami) na konfiguracjach z kartami ATI + Windows 7 (a wielu wiesza psy na tej firmie za skopane drivery). Jednocześnie jest to jakiś dowód, że nie seven jest problemem.

-Na forum nVidii wątek jest, ale zero odzewu ze strony firmy.

-Wirtualizacja to teoria. Mocy wirtualnej kart grafiki nie starcza nawet na Gothic I. Slideshow.

Po premierze Windows Vista nikt nie wspominał o kompatybilności wstecznej, bo zmieniło się jądro i architektura systemu. Dla Windows XP nigdy nie powstała 10 wersja DirectX (mimo plotek i spekulacji). Rzecznik Microsoftu wytłumaczył to faktem, że XP to staruszek i nie poradzi sobie z 10 odsłoną. Windows 7 posiada DirectX 11, a także WSZYSTKIE poprzednie wersje bibliotek. Podałeś link do wersji DirectX 9.27.1734 Redistributable - aktualizuje ona DirectX 9 na XP, DirectX 10 na Viscie i DirectX 11 na 7. Na Viscie również niedługo pojawi się możliwość instalacji DirectX11 (podobna architektura - NT6.0 & NT6.1). Po rozpakowaniu instalatora w nazwach plików przewija się _dx9, _dx10 oraz _dx11 wraz z odpowiednią datą. Odsyłam na witrynę Microsoftu, bo trafiłeś jak kulą w płot. Gothic I i II korzysta z bibliotek DirectX 7 & 8 gwoli ścisłości. Głupotą jest zarzucania partactwa wielkiej korporacji, no bo jakże nvidia śmiała napisać sterowniki do serii GT200 wydanej w 2008 roku w taki sposób, że nie działa na nich poprawnie niszowa gra RPG wydana w 2001. Tryb XP jest tylko w bardziej zaawasnowanych edycjach 7, a na laptopach zazwyczaj preinstalują Home Premium. Może trzeba po prostu pojąć, że gra jest stara i na naklejce obsługiwane systemy operacyjne napisano nie bez powodu: 98/2000/Me/XP? Co z tego jeśli nawet komuś cudem albo grzebaniem w configu uda się poprawnie uruchomić tę grę, skoro dla mas to bez znaczenia bo gra nie jest docelowo dla tego systemu. Gothic nawet na XP potrafił się zawieszać, w reedycjach (XK GOLD, Gothic Universe itd.) dopiero wpompowano w niego tonę łatek.

Nie wiem czym w co trafiłem, ale mam praktyczne doświadczenia z klasykami na “7”. Nawet nie szukałem oficjalnych dokumentacji w tym temacie. Wiedziony doświadczeniem z Visty, po prosty doinstalowałem DX 9 i problemy się rozwiązały. Żeby było ciekawiej, problemy te dotyczyły gierek typu Diablo II czy Heroes III, czyli gier, które z DirectX 9 nie mają wiele wspólnego ( Czasy chyba DX 6,7 lub coś koło tego).

Może i nie partactwo. Tylko dlaczego ATI potrafi, a nVidia nie? I w zasadzie dlaczego jedne starocie potrafią działać, a inne nie? W zasadzie można przyjąć, że ATI nie ma obowiązku czepiac się gier z logo The Way It’s Meant to be Played™.

Gothic 1; 2 to niszowe, stare gierki? Hmmm. To ja idę sobie postrzelać kulą w płot.

http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=8909 , a stare bo ciężko nowym nazwać grę, która miała premierę w 2001. I to nic obraźliwego. Gwoli ścisłości to jedne z moich ulubionych gier RPG, więc chętnie postrzelam w ten płot z Tobą.

Wiele gier nie działa na 7, tylko co z tego wynika? Zamiast godzinami szukać rozwiązania w sieci, wolę zrobić reebota, odpalić Windows XP OEM zainstalowanego na drugiej partycji i cieszyć się rozgrywką. Któraś z części sagi Heroes uraczyła mnie błędem: “Za mało pamięci operacyjnej! Gra wymaga 8MB, a w systemie zainstalowano: 4GB”. Więc o czym tu mówić? Jedne gry lepiej działają na kartach Nvidii, inne na kartach ATI (wystarczy przejrzeć testy na popularnych wortalach).

Z pustego i salomon nie naleje. Gothic fika na 7 i niewiele można zrobić (nawet po wgraniu wspomnianego DirectX i najstarszych sterowników do GT200).

Stara, to pojęcie względne. Nie dyskutuję. Ale niszowa, to już liczy się popularnością używających program. A ta moim zdaniem jest obecnie na tyle duża, że lepiej użyć słówka klasyk (nie lubię nadużywania “kultowy”), w miejsce niszowy.

Żeby było ciekawiej, w change logu do ForceWarów ~190 (bodaj) nVidia pisała, że poprawiono coś w kwestii Gothic 1 & 2. Że nie wyszło to inna sprawa, ale coś grzebali w tym temacie i to całkiem niedawno (no chyba, że to tylko ściema taka :^o ). Niewykluczone, że przed wersją 200 coś naprawi się w tym względzie i wtedy co?