FIFA12: problem z grafiką(synchronizacja pionowa a płynność

Dane komputera:

Procesor: AMD Phenom II X4 955 Black Edit /3.2GHz, 125W, AM3, BOX, rev. C3/

Płyta główna: Asus M4A88T-V EVO/USB3 /AMD 880G/

Pamięć RAM: Crucial 4GB (2x2GB) 1333MHz CL9

Dysk twardy: Samsung 1 TB 7200rpm 32MB cache SATA-II F3

Karta graficzna: XFX Radeon HD6870 1GB DDR5 /256bit/ 2xDVI/HDMI/2xDP

Nagrywarka DVD: LG GH22NS50 SATA SecurDisc (black)

Obudowa: Cooler Master Elite 370 (Black)

Zasilacz: XFX Core 550W 120mm 80+ SLI PSU

System operacyjny: Windows 7 Ultimate 64-bit

Oczywiście najnowsze sterowniki, komputer chodzi bardzo dobrze, inne gry (np. PES) również.

W innym temacie napisałem jednak, że możliwe iż mam jeden problem ze sterownikami (choć wg. to nie jest przyczyna tych dziwnych błędów graf. gry): nieprawidlowa-instalacja-sterownikow-kartyxfxradeonhd6870-t465329.html

Do rzeczy:

Błąd zauważyłem już w FIFIE 11. Grałem oczywiście na najwyższych, ale nieraz w animacjach pojawiały się poziome pasy/krechy (z tego co czytałem - konsekwencja niezaznaczenia opcji - Synchronizacja Pionowa), ale jak ją zaznaczyłem to o dziwo zaczęło ciąc. Jednak po patchu w styczniu pasy były o wiele mniej uciążliwe (choć nie zaznaczyłem opcji skacząca animacja dla kart Ati, bo też dziwna była płynność gry) i dałem sobie spokój, bardzo rzadko się pojawiały, ale dopiero zaczęło się w FIFA 12:

Znowu to samo - czy na najwyższych czy na najniższych gra działa świetnie, ale straszne pasy na zbliżeniach twarzy, a jak zaznaczam Synchronizacja Pionowa, to koniec problemu, ale gra tnie. W takim razie po poradzie z jedno forum dałem w fifaconfig wpis: SCREEN_SLEEP=16 (rzekomo jest to ręczne zaznaczenie opcji Skacząca Animacja dla kart ATI). Dałem do tego opcje Synchronizacja Pionowa i detale oraz mxaa nie na maxa i dalej cięło, ale jak dałem to screen_sleep i synchronizacji, renderowanie i mxaa na maxa to… ZACZĘŁO CHODZIĆ ŚWIETNIE (bez sensu, bo jak dawałem niższe, to cięł). I tak chciałbym, żeby chodziło cały czas, ale pojawił się bardzo specyficzny problem: płynność gry jest idealna - jak jest przybliżenie na twarz też super, ale ścina w o wiele mniej obciążających kartę momentach: gdy piłka wejdzie do bramki, wyjdzie na aut/róg (dobrze to widać chociażby przy rzucie karnym) oraz jak padnie gol i jest wznowienie i po kilku sekundach dopiero pojawia się tablica wyników i wtedy kilka sekund przycięć (po każdej bramce) i ew. gdy na tablicy pojawiają się statystyki. A to dziwne, bo przecież o wiele bardziej obciąża grafikę sama gra, czy przybliżenia twarzy na animacjach, a wtedy jest ok…

PROSZĘ O POMOC! Z GÓRY DZIĘKI!

Dodane 22.10.2011 (So) 23:16

Nikt nie ma rady?