Problem jest taki, ze po zalogowaniu się system nie chce się załadować do końca (jest kursor z klepsydrą tylko i niebieski lub czarny ekran). Można jedynie właczyć menadżer zadań, w którym w zakładce Procesy widnieje kilkadziesiąt procesów o nazwie userinit.exe.
To samo niestety się dzieje w Trybie Awaryjnym, Trybie Awaryjnym z obsługą sieci i działa jedynie z wierszem poleceń. Niestety nie wiem za bardzo jak w nim cokolwiek robić, w tym wykonać logi OTL.
Proszę o pomoc. Da się uniknąć formata?
Nadmienię, że komputer nie jest mój, dała mi go koleżanka bym popatrzył co się z nim dzieje gdyż ta jest zdecydowanie bardziej ciemna niż ja więc nie wiem co na nim jest zainstalowane i co było robione.
PS. Zgaduję, że trzeba będzie używać Pendrivea i przepinać go z zainfekowanego komputera do mojego,a chciałbym uniknąć infekcji na moim. Mam zainstalowanego, aktualnego KIS 2013 oraz wyłączony autostart dysków wymiennych, to wystarczy?
Pobierz narzędzie OTL z poziomu innego komputera i zapisz na pendrive, wejdź w Tryb awaryjny z obsługą Wiersza polecenia, w linii komend wpisz X:\OTL.exe (gdzie X = litera pendrive) i ENTER, uruchomi się OTL i w nim opcja Skanuj, na pendrive powstaną logi.
Uruchom go z wiersza polecenia, przez notatnik czyli uruchom wiersz polecenia wpisujesz notepad i enter W notatniku Plik - Otwórz - znajdź na pendrive plik systemlook.exe i uruchom go.
Tak dobrze zrobiłeś teraz po kolei: masz całkiem pusty klucz który będziemy odtwarzać.
Wklej do notatnika
Z menu Notatnika wybierasz - Plik - Zapisz jako - Zmieniasz rozszerzenie z .txt na wszystkie pliki - zapisz pod nazwą Fix.reg Zapisz plik na pendrive
Uruchom wiersz polecenia wpisujesz notatnik Przez notatnik znajdź plik fix.reg klikasz na niego prawym przyciskiem myszy, z menu wybierasz Scal Restart komputera i zobacz czy się uruchomi.
Może to być wynikiem infekcji ale w raporcie OTL jej nie widać. Skoro jednak ktoś się tym zajmował to może usunął. W niektórych jednak przypadkach usunięcie plików infekcji nie wystarczy trzeba jeszcze przeprowadzić naprawę na poziomie rejestru windows. Dla pewności przeskanuj system antywirusem który jest zainstalowany. To chyba wszystko.
Zapomniała dać mi modem a moim kablem coś się nie mogę połączyć tam z netem więc nie zaktualizuję tego antywirusa. Powiem jej by sobie przeskanowała wszystko.
Jeśli w OTL nie widać infekcji to miejmy nadzieję, że jest czysty.