Instalacja Win XP na laptopie Asus K50IE

Witam. Zakupiłem ostatnio laptop Asus K50IE - SX022 bez systemu i chce zainstalowac na nim windows XP lub MX6 bo podobno jest to poprawiony win xp i ma już w sobie sterowniki do SATA (czy coś w tym stylu). W stacjonarnym kompie oczywiście potrafię to zrobić ale jeśli chodzi o laptopy to jestem zielony.

Prosił bym o szczegółową instrukcję co mam najpierw zrobić: czy zainstalować najpierw system a potem sterowniki do wszystkiego z oficjalnej strony producenta czy może jeszcze coś innego??

Jeszcze mam pytanie odnoścnie sterowników gdyż na stronie asusa jest aż 5 różnych sterów do BIOSu i nie wiem które ściągać, jest także 11 sterowników Utilities więc mam mały problem.

Prosił bym o jakieś wskazówki co i jak??

Z góry dziękuje.

BIOS w ogóle Cię nie interesuje.

Proponuje instalować normalny oryginalny system ,a nie jakieś modyfikacje.

Sterowniki pobierz tylko do CHIPSET’u i kart sieciowych , i jak już zainstalujesz system to zainstaluj te sterowniki , uruchomisz net na tym laptopie i reszte sterowników już pobierzesz z tego laptopa.

OK, tylko że jedyny sterownik to chipsetu na stronie asusa nazywa sie AMD High Definition Audio Device a ja mam procek intela więc chyba nie za bardzo.

I ten sterowniki masz pobrać , ponad to sterownik ‘‘LAN’’ i ‘‘Wireless’’

Zaraz po włożeniu płyty z win XP wystąpił błąd widoczny na zdjęciu: http://zapodaj.net/e9bc7a6ca63a.jpg.html

Ktoś wie o co chodzi?? teraz nie moge wyłączyć nawet laptopa…

Przytrzymaj dłużej przycisk POWER to go wyłączysz , następnie wejdź w BIOS i przełącz tryb kontrolera SATA na ‘‘IDE’’ lub ‘‘Compatible’’ zapisz zmiany i ponów instalacje systemu.

OK, zrobiłem już tak i system puki co sie instaluje. Dam znać jak skończy.

Dodane 16.07.2010 (Pt) 16:47