Internet od Vectry i konfiguracja Cisco EPC3925

Tak jak w temacie.

Mam pytanko.

  1. Czy jeżeli zrestartuję router Cisco EPC3925 do ustawień fabrycznych to po skonfigurowaniu go w mój sposób (odblokowanie portów uTorrenta) Internet będzie działał ?

  2. Czy dane logowania do usługi idą od Vectry “po kablu” ?

  3. Nie mogę zalogować się do routera (login: admin | password: password). Vectra nadaje swoim routerom hasła ?

  4. BTW. To jest kabel antenowy (“wkręcany”), jest dla tego routera jakiś lepszy zamiennik ?

To jest bardziej modem dsl z możliwością routingu. Niestety nie wiem jaką politykę stosuje firma odnośnie takich rzeczy, więc ciężko mi powiedzieć, ale teoretycznie internet powinien działać.

Prawdopodobnie tak, prawdopodobnie po to, aby dostawca mógł zdalnie konfigurować urządzenie, np. w przypadku awarii, czy zgłoszenie przez Ciebie usterki lub braku dostępu do internetu, więc poprzez reset modemu możesz stracić zdalne wsparcie techniczne.

Tak, to jest kabel koncentryczny, tego urządzenia nie zamienisz na inne, bo to jest modem, do niego możesz podłączyć najwyżej inny router lub kupić inny modem i inny router, ale nie dam Ci gwarancji, że to będzie działać.

Zaryzykowałem z resetem modemu. Moja teza się sprawdziła. Dane logowania lecą po kablu do modemu. Dostęp do routera jest blokowany po około 30 sekundach od restartu. Teraz pytanko…

Czy zdążę w tym czasie zrobić porf forwarding dla uTorrenta ?

Czy jest możliwość, że to się zapisze ?

Jeśli dostęp jest blokowany, to i twoje ustawienia mogą być resetowane po synchronizacji modemu z siecią. Jeśli od Vectry dostajesz publiczne IP, to zgłoś dostawcy, aby przekierował Ci port, a jeśli dostajesz prywatne IP, to i tak przekierowanie portu na modemie nie da żadnego efektu, wciąż będziesz za NATem dostawcy.