Jaki polecacie najlepszy firewall i antywirus

Witam wszystkich. Kilka dni temu pisałem posta że nie mogłem zalogować się na gg itd. Okazało się że tak ceniony przez większość ludzi Eset Nod przepuścił mi 2 trojany i 6 Backdoorów. Dopiero po sprawdzeniu scanerem online Bitdefender zauważyłem że mam wirusy. Co oczywiście Nod 32 nie widział. Postanowiłem rozejrzeć się po necie w poszukiwaniu jakiegoś lepszego antywirusa i firewalla. Z pośród antywirusów kusi mnie F-Secure AntyVirus 2009 ( choć on trochę muli system ), i Bitdefender AntyVirus. Miałem kilka innych np: Avira AntyVir Premium, KIS 7.0, Nod 32 2.7 , Nod 32 3.0 i pomimo dobrze ich skonfigurowaniu przepuszczały mi wirusy. Dodam , że nie odwiedzam stron z panienkami :slight_smile: i crackami, serialami :slight_smile: A mimo to były. A co do firewalli też miałem kilka ale jestem w tym zielony więc chciałbym jakiś polski, darmowy i prosty w obsłudze firewall. Proszę o pomoc w wyborze antywirusa jak i firewalla :slight_smile: Pozdrawiam :slight_smile:

Poczytaj.

Kaspersky Internet Security 2009

od 70zł na allegro.pl

to jest pakiet, AV, Firewall i cośtam jeszcze :slight_smile:

“Samo” nic się nie powinno zainstalować, chyba że jest błąd w konfiguracji (pomijam pirackie programy) oraz niektualizowany system i programy (szczególnie przeglądarki, flash, java, QuickTime, RealPlayer).

Czyli komputer być może udostępnia jakieś usługi w sieci. Albo jakiś program coś udostępnia (np. iTunes, Sql Express z Visual Studio).

Najlepiej zainwestować w jakiś router z firewallem (od kilkudziesięciu zł w górę). Programowe mają skuteczność może 30%, sprzętowe nieco więcej, ale wystarczy by samo nic się nie zainstalowało lub by zniechęcić znudzonego dzieciaka szukającego łatwego celu.