Jaki wiatrak do komputera?

Mam dosyć wiekowy komputer. Od tygodnia wiatraczek na obudowie niesamowicie głośno chodzi. Zdjąłem pokrywę z obudowy i widzę, że pracuje bardzo nierównomiernie. Chcę go wymienić na nowy, ale nie za bardzo orientuję się, na co zwrócić uwagę przy kupnie. Możecie coś doradzić?

Jaki rozmiar i pod co popięte jest (MOLEX, 3-PIN, PWM 4-PIN)?

Dodane 20.04.2012 (Pt) 12:30

Jaki rozmiar i pod co popięte jest (MOLEX, 3-PIN, PWM 4-PIN)?

Odkręć go.Naprzeciw osi w pokrywce zrób otwór ostrym narzędziem,rozwierć ostrym śrubokrętem,wpuść kroplę oleju /od maszyn do szycia lub podobny.Jeśli już chcesz kupować nowy to wymiar 120x120 mm.z dobrym łożyskowaniem.

Wydaje mi się, że to jest 3-PIN, ale nie znam się na tym zupełnie. Porównałem to jedynie z tym, co widzę u siebie w komputerze i co znalazłem w Internecie.

Trzy przewody są podłączone pod płytę główną. Dwa są podłączone do takiego dzisięciożyłowego przewodu, który zdaje się odpowiada za przedni panel na obudowie. Tam jest przycisk FAN, gdy go wcisnę wiatraczek przestaje działać.

Dla zobrazowania załączam zdjęcie.

Co do rozmiaru to mój ma 8x8 cm.

A co jeśli 120mm się nie zmieści?

Trzy piny :wink:

Skoro 80x80, to np. Fander Roxo 80mm, Enermax UCTB8 TB Silence, be quiet - Silent Wings Pure 80mm, Noiseblocker BlackSilent X2 , SilentiumPC Zephyr - podejrzewam, że każdy z nich będzie cichszy do tego, co teraz posiadasz. To, co wybierzesz zależy od ciebie - osobiście bym brał najpierw wiadomo - Enermax, Noiseblocker, be quiet!, potem Roxo a na samym końcu bym się interesował Zephyrem :wink:

i do tego możesz dać np:jakąś 120 na bok obudowy

Skąd wiesz, że ma tam miejsce i na jaki wentylator jest miejsce?

chodzi mi o to że może wywiercić otwory i wstawić wentylator z boku obudowy :slight_smile:

tak ostatnio zrobiłem u siebie

i jak wywierciłeś te otwory?

wkrętarką i wiertłem 5mm do metalu i potem do wentylatora dałem cztery długie śruby i podkładki metalowe i takie uszczelki od kranu