Konfiguracja routera Planet wrt-416

Cześć,

tak więc potrzebuje by mój router wrt-416 był podpięty do innego routera poprzez kabel - potrzebuje wydłużyć sobie zasię wifi gdyż ten drugi router ciężko chwyta mój komputer, a niestety nie mam możliwości przeniesienia go bliżej. Jednak nie mam pojęcia jak to skonfigurować aby wszystko działało. Po prostu jestem w tych sprawach zielony.

wszystko w całkiem przyzwoity sposób powinno działać od razu po podłączeniu.

Chyba że pierwszy router ma jakieś zabezpieczenia np. po MAC, bądź sieć tego “Planeta” nie jest domyślnie zabezpieczona.

Podłącz i dopiero pytaj.

Tak próbowałem. Dioda WAN się niby świeci, ale po połączeniu z siecią tego routera jest problem z dostępem do internetu. Router na dole jest zabezpieczony hasłem - tak wiec w takim przypadku co powinienem zrobić?

“router na dole” jest zabezpieczony hasłem - hasło do konfiguracji.

podłącz tego Planeta i wejdź do jego konfiguracji, ustaw mu Dynamic IP i sprawdź czy dostanie adres i DNSy.

Ważne jest abyś zmienił pule adresowe, w przypadku LAN i DHCP, mają być różne na obu routerach.

Innymi słowy na 1 routerze pula adresowa:

192.168.1.1/24

a na drugim:

192.168.2.1/24

@Up

Zrobiłem jak napisałeś i teraz kieedy wchodzę do panelu tego routera pojawia się panel konfiguracyjny routka na dole. ;d

Tak ma być czy coś spierniczyłem i zresetować router na górze?

@2up

Było ustawione Dynamic ip user (cabel modee)

Primary dns: 192.168.1.1 - plus zmieniłem tą 1szą jedynkę na dwójkę jak wyżej radzono.

//Edit: Teraz działa mi tylko Wasza strona, którą miałem włączoną na poprzednim połączeniu. Oo

Czy ja mówiłem o DNS? napisałem o dhcp :slight_smile:

nie możesz się dostać ponieważ są 2 różne pule adresowe.

  1. Jeśli chcesz dostać się do routera pierwszego (do którego masz internet wpięty).

Łączysz się do niego kablem czy bezprzewodowo nie ma znaczenia, jeśli jego adres to:

192.168.1.1 to wpisujesz w przeglądarce i śmiga.