Laptop Lenovo 700 - zawieszający się ekran

Witam.
Piszę w sprawie laptopa mojej narzeczonej. Kupiła go dosłownie tydzień temu i ma problem z zawieszającym się ekranem. Chodzi o to, że podczas gdy ogląda film na laptopie cały ekran zanika, pojawiają się jakieś dziwne pixele (nie bardzo wiem jak to opisac) i cały laptop skierczy. 
Jako iż ciężko jest to opisać to proszę, byście zobaczyli filmik jak przedstawia się problem:
https://www.youtube.com/watch?v=EV_RVNCcGUU
Tak jak w temacie - laptop to lenovo 700.
Zupełnie nie wiemy w czym rzecz. Ktoś miał coś takiego?/wie w czym jest problem?/wie jak to naprawić? 

Proszę o pomoc. 
Dziękuję.

A to nowy? czy używany?

Nowy. Wiadomo… 

Poza tym to nie ma chyba znaczenia. Problem jest jaki jest. 

To gwarancja, bo wygląda na problem płyty, karty grafiki?

 

Film nie istnieje.

 

Tak więc serwis.

 

Tak to wygląda. 
Co do zwrotu wolałbym to ominąć, bo mieszkamy za granicą i trochę komplikacji by z tym było. Zamówiliśmy laptopa na adres polski, bo byliśmy akurat w polsce na “wczasach” 4 dni heh. 

A masz najnowsze stery do grafy na nim ? może to jakieś artefakty swego rodzaju.

Myślę że najnowsze. Myślicie, że to może być problem ze sterami grafiki? Zrobię dzisiaj formata i postaram się wszystko wgrać od zera elegancko. 

Narzeczona załamana, więc mam nadzieję że to coś pomoże. 

To nie wygląda na stery??? ale może? próbuj.

 

Może jakieś kodeki namieszały?

 

A w trybie awaryjnym i w normalnym poza filmami jest OK? czy to samo?

Dzisiaj jak kamerkę załączyła to po 10 sec też laptop padł. Dziwne… Twarz ma wyjściową xDD

Na co Tobie to wygląda?

 

No to chyba, coś się nie lubią razem,no. Wszystko masz napisane.

 

Edit:

A po czym to się zaczęło, samo z siebie, czy coś wcześniej instalowałeś? robiłeś?

Nic nie było instalowane. Obejrzeliśmy raz jeden film - jakąś tam część Harrego Pottera i było OK. Na następny dzień jakoś, załączyliśmy Dragon Balla (anime) i się zaczęło… Myśleliśmy że raz tylko się takie coś wydarzyło i będzie OK. Wczoraj podczas oglądania filmu wieczorkiem to samo… i to dwa razy, więc nie jest za ciekawie. 

Na mój gust - problem czysto sprzętowy. Skoro sprzęt jest nowy (ma tydzień), i prawdopodobnie na gwarancji - to sugeruję skorzystać … z rękojmi i wymienić od razu na inny egzemplarz.

Robię formata, zobaczymy co będzie. 
 

Problem nadal się objawia. Niestety pójdzie do zwrotu, gdyż musi to być uszkodzenie techniczne.