TP-Link TD-W8901G i brak synchronizacji (chyba słaba linia)

CO ja mam zrobic. Router sie nie synchronizuje mi jest tylko diagonostyka: ADSL Synchronization FAIL. Ustawienia na 100% dobre zreszto juz próbowałem wszystkich. Router raz tylko sie zsynchronizował jakims cudem.

U sąsiada który mieszka 20 metrów nastepny dom synchronizuje sie po 20 sekundach. a u mnie wogóle.

Dzwoniłem do TP.SA i kolsuntant powiedział ze parametry lini są słabe i wysłał montera. monter popatrzał na swoim sagemie i stwierdził to samo lecz skoro mi na modemie sagem fast 800 działa to nic nie poradzi. Poprawic parametrów nie ma mozliwosci (nawet zmniejszył na 10 minut predkosc z 2 na 1mb a parametry linii sie nie poprawiły).

Oto skreen parametrów:

76334493.jpg

58329432.jpg

Routera w sklepie nie chca wymienic bo działa … załamuje sie./… Prosze o rady

Jak się NIE synchronizuje, to NIE działa.

Parametry linii nie przekraczają wartości granicznych dla ADSL (wg. TP: tłumienie 40dB; SNR 10 dB), każdy sprawny modem powinien działać (jak widać działa nawet Sagem F@st800, który nie jest najlepszym modemem ADSL na świecie).

Oddaj ten bubel do sklepu z tytułu “niezgodność towaru z umową”, każdy inny egzemplarz z nowej dostawy działa tak samo więc o “naprawie” czy “wymianie” szkoda gadać. Pierwsza partia TD-W8901G która trafiła do sklepów była dobrej jakości, nowe są beznadziejne.

Jak zwrócą kasę kup coś działającego.

Ale router sie synchronizuje u sąsiada a nie u mnie :slight_smile: wiec teoretycznie działa. po 2 jak raz oddałem na servis to 2 m-ce czekałem az mi naprawia a naprawą było wgranie nowego oprogramowania:/

Tak, a przy parametrach linii:

  • tłumienie 6 dB

  • SNR 48 dB

chodzi normalnie jak burza!

… i co z tego?

Modem ma się synchronizować przy tłumieniu poniżej 50 dB i SNR powyżej 6dB - tym razem dane producenta (TP-Link) dla linii ADSL2/2+ (poprzednio podałem zalecenia TP).

Nie synchronizuje się, i nie będzie działać - bo to bubel. Nie pomaga nowe firmware, ponieważ problem jest ze sprzętem a nie softem. U mnie 90% routerów działa przy dużo gorszych parametrach linii niż Ty masz (ATT 53dB; SNR 12dB - mierzone sprzętem pomiarowym TP nie modemem - modemy jak wiadomo potrafią różne głupoty pokazywać i nie należy się specjalnie przejmować podawanymi przez nie wartościami), ale nie “nowy” W8901G/8910G. Od jakiegoś czasu nie trafiłem sztuki która by złapała synchro na tak słabej linii. Pierwsze jakie sprzedawałem działały.

Nie działa - wymiana albo zwrot kasy. Masz łącze normalnie (prawie, są błędy) działające na modemie, router musi działać. Zrobiłeś błąd przy wyborze sprzętu, na taką linię polecał bym raczej starego USR9105/07, albo któregoś Thomsona.

Ustaw mu PPPo E zamiast PPPoA, może jesteś podłączony pod port skonfigurowany “po nowemu”.

to co mam powiedziec w sklepie oddajac router … znowu mi go na servis wysla na 2 m-ce bo taka taktyka działania sklepu/…

Składasz w sklepie reklamację towaru z tytułu niezgodności z umową na podstawie Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie Kodeksu cywilnego. Ma zostać sporządzone pismo, w którym podane są takie dane jak: nazwa (imię i nazwisko) oraz adres reklamującego i sprzedawcy, nazwa towaru (TP-Link TD-W8901G), data zakupu, cena towaru, opis niezgodności (router nie synchronizuje się z linią telefoniczną przy parametrach dopuszczonych przez producenta, czyli tłumienie poniżej 50 dB oraz SNR powyżej 6 dB), dowód zawarcia umowy sprzedaży (paragon albo faktura, zależy co masz), data stwierdzenia niezgodności (najlepiej w ciągu 6 miesięcy od zakupu) i żądanie kupującego (masz do wyboru naprawę albo wymianę na nowy wolny od wad, w przypadku gdy wybrana przez Ciebie opcja jest niemożliwa do zrealizowania możesz odstąpić od umowy sprzedaży czyli oddać router).