TP-Link TL-WR340G a WebServ

Witam,

mam taki problem, a mianowicie na moim routerze TP-Link TL-WR340G , stworzyłem wirtualny serwer (port 80 - HTTP). Odpalam webserv i wrzucam na niego moją stronę. Chce żeby kolega połączył się ze mną, ale zamiast mojej strony wyskakuje mu strona routera “MikroTik”. Stworzyłem ten wirtualny serwer z pomocą strony www.portforward.com. Na routerze podałem takie parametry:

Service Port: 80

IP Adrress: 192.168.1.1

Protocol: All

Status: Enabled

Nie wiem co takiego zrobiłem źle, że to nie działa. Od razu dodam że mam statyczne ip. Posiadam internet radiowy z routerem do którego jeszcze bezprzewodowo dochodzi laptop. Czekam na jakieś porady, co by można tu zrobić.

I może jeszcze taki osobny temacik: Dlaczego nie mogę się dostać na router, gdy mam połączenie z internetem. Gdy net śmiga włącza mi się jakaś strona MikroTik i nie mogę za żadne skarby świata dostać się na router. Muszę wyłączać internet, włączyć go i wtedy szybko muszę jakieś zmiany przeprowadzić na routerze.

Pozdrawiam

Hej,

A skąd taki adres?? Czy to jest adres IP przydzielany Twojemu komputerowi czy adres lokalny routera?? Sprawdź jaki adres nadany jest Twojemu komputerowi. Uruchamiasz wiersz poleceń i wpisujesz polecenie ipconfig. Wydaje mi się, że błędnie nadane IP skutkuje właśnie problemami z połączeniem się do panelu router’a w czasie jego podłączenia do internetu.

:arrow: Jakiego firewall’a używasz na komputerze?? Czy jest odpowiednio skonfigurowany do uruchamiania serwera www??

Pozdrawiam,

Dimatheus

Nie mam żadnego firewall’a.

Wpisałem ipconfig i mam takie coś:

Adres IP: 192.168.1.100

Maska podsieci: 255.255.255.0

Brama domyślna: 192.168.1.1

Statyczny adres nie oznacza zewnętrzny, wydaje mi się, że nie masz zewnętrznego IP.

A admin po prostu sobie wystawił w świat MikroTika, który być może obsługuje całą sieć.

Hej,

A jakiego systemu używasz?? Windows XP, Vista czy Windows 7?? W każdym z tych systemów jest zintegrowana zapora sieciowa, więc może masz firewall’a, a nawet o tym nie wiesz… :slight_smile:

I to jest to, o czym pisałem. W przekierowaniu portów wpisałeś błędny adres IP. Adres 192.168.1.1 to adres lokalny router’a (wskazuje na to adres bramy domyślnej). Robiąc przekierowanie portu 80 (czyli usług WWW) na sam router zablokowałeś sobie możliwość wejścia do konfiguracji, bo cały ten ruch “rozbija” się o router. Rozwiązanie powinno być banalnie proste. W przekierowaniu zmieniasz wpisany przez Ciebie adres 192.168.1.1 na 192.168.1.100 i zatwierdzasz. Po zapisaniu zmian powinieneś odzyskać możliwość dostępu do konfiguracji routera, a i kolega być może zobaczy serwer. Jeśli nie, to problem leży jeszcze w firewall’u. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

A może zrobić na no-ip wszystko i będzie działać?

Hej,

Ale co dzięki temu osiągniesz?? Co to zmieni?? Jeśli masz stałe IP, to jedynym postępem będzie to, że kolega zamiast wpisywać na przykład 95.156.66.82, wpisze www.janek.pl - a problemu to i tak nie rozwiąże… Jeśli natomiast masz zmienne IP, to nie będziesz musiał go za każdym razem podawać, gdy ktoś będzie chciał się z Tobą połączyć…

Pozdrawiam,

Dimatheus

No właśnie mam stałe IP… co ja mam zrobić bo już nie wiem? :confused:

Hej,

To co Ci pisałem… :stuck_out_tongue:

No i w dodatku nie odpowiedziałeś na poniższe pytanie… Ale i tak najważniejsze jest zmienienie adresu docelowego przekierowanego portu 80.

Pozdrawiam,

Dimatheus