Livebox - problem z Wifi

Witam,

Posiadam livebox-a ( :frowning: ) i mam problem z wifi, mianowice chodzi o predkośc połączenia. Normalnie cały czas miałem 54 Mb/s, ale teraz wacha się w granicahc 5,5 - 1 Mb/s (!), nie przeszkadzałoby mi to gdyby nie fakt, że potrzebuję coś skopiować po sieci (bardzo powoli przesyła).

Wszystko zaczęło się od niedawna:

korzystałem wieczorem z internetu - było dobrze, włączam rano komputer i od razu komunikat “Znaleziono sieci bezprzewodowe”, “Nie można połączyć z siecią preferowaną”. Telefon do tp - odpowiedź “słaba linia = brak wifi”, monter stwierdził, że uszkodzony jest livebox (co było mi oczywiste), wymieniony livebox na nowy - podłączony już łącze się z siecią i kolejne “pudełko” okazało się zepsute. Następnego dnia wymiana.

Podlączam - działa. Tak było 3 dni. Teraz internet działa powoli (speedtest wskazuje ok. 0.52 Mb/s, choć też 1.05 Mb/s, na stronie liveboxa - 1312 kb/s). Połaczenie lokalne to jeszcze gorzej - jeden komputer nie chce się łączyć (a było dobrze), a inne się łączą, po połączeniu siła sygnału na maxa a prędkość 54 Mb/s, minutę poźniej 48, chcwilę później 24, 5 minut później 11, potem się utrzymuję ok. 5,5 do 1 Mb/s (jak zaczynałem pisac posta miałem 54 teraz 5,5)

Najchętniej kupiłbym swój router, ale na tą chwilę nie ma takiej możliwości. Najprawdopodobniej też zmienię operatora na inny, ponieważ na szybszą wersję niż 2048 nie można liczyć na tej linii - więc kupowanie na razie się nie opłaca.

Zastanawiam się czy problem nie leży po stronie komputera (na pewno czysty bez wirusów), ale jest dziwne, że nie tylko na jednym tak jest?

Podaję parametry lini:

Szybkość wysyłania 320

Szybkość pobierania 1312

Tłumienie Bliski koniec : 65.0 (dB) !!

Odległy koniec : 31 (dB)

Sygnał/Szum Bliski koniec : 18 (dB)

Odległy koniec : 4 (dB) !!

Cóż linia bardzo kiepska

Hej,

W sumie to trzeba rozgraniczyć dwie sprawy, które Ty uważasz za zależna od siebie - a które zależne od siebie nie są… Pierwsza kwestia to jakość połączenia - podajesz parametry linii, piszesz że słaba linia = brak wifi, a na dobrą sprawę WiFi nie zależy od linii, bo przez łączność bezprzewodową tworzysz sieć lokalną, która niezależna jest od połączenia z internetem. Zresztą nawet, gdy Livebox nie będzie podłączony do linii telefonicznej komputer będzie mógł się połączyć przez WiFi - będzie zatem widoczny w sieci lokalnej, choć nie będzie mógł korzystać z zasobów internetu, bo sam Livebox, który pełni rolę bramy i routera, nie będzie do netu podłączony. Tak więc prędkość działania internetu to jedno - i w dodatku uzależnione od posiadanego wariantu neostrady oraz parametrów łącza (szczególnie odległość od centralki cyfrowej) - a szybkość działania sieci lokalnej to drugie.

Prędkość, którą wyświetla komputer, zależy przede wszystkim od mocy sygnału - maksymalny sygnał odpowiada prędkości 54 Mb/s (maks w standardzie g), przy jego pogorszeniu zmniejsza się prędkość połączenia. A na wspomniane pogorszenie może mieć wpływ bardzo wiele czynników - ustawienie urządzeń w mieszkaniu, działanie mikrofalówki, sąsiad, który też ma sieć bezprzewodową i to na tym samym kanale, czy położenie konkretnych elementów sieci względem siebie. Aczkolwiek - niestety też posiadam multipakiet TP - prędkość widoczna w połączeniach nijak się ma do szybkości przesyłania w sieci bezprzewodowej zbudowanej o Livebox - też siedziałem nad tym wiele godzin - kombinowałem z kanałami, ustawieniami i optymalnym położeniem Livebox’a w mieszkaniu i maksymalnie pomiędzy komputerami udało mi się uzyskać transfer na poziomie 1,1 MB/s (poprzez serwery FTP) - oczywiście wszystkie karty jak i sam Livebox ustawiony na standard g. Ogólnie więc trzeba przyznać, że w obsłudze WiFi Livebox wypada naprawdę bardzo, bardzo słabo… :frowning:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Lol, co ma piernik do wiatraka ?

Dlaczego ?

Jeśli możesz, spróbuj połączyć się po kablu.

A co do parametrów - napisz na http://forum.neostrada.info . Oni się w tym specjalizują.

Ja wiem że linia nie ma nic do wifi, ale tak powiedzili mi na 800 102 102, akurat te rzeczy to wiem :smiley: . Ale własnie miałem na początku to, że nie mogłem sie połączyć nawet jak był czy ine było internetu (przed wymianą na drugi).

Wokół mnie jedna sieć bezprzewodowa (oprócz mojej). Tak jak wszystko stało stoi. Jakość i moc sygnału na maxa. Ja akurat multipakietu nie mam.

Pozostaje mi sprubować poustawiać kanały, być może ktoś ma sieć ukrytą.

Pozdrawiam oraz dziękuję za wyczerpującą odpowiedź,

muzykancik.

Spróbuj przełączyć Liveboksa na inny, niekolidujący z drugą siecią kanał.

Sprawdź, na jakim kanale nadaje droga sieć i przerzuć router na kanał różniący się o 6 pozycji. Np. jeśli dana sieć jest na 10 kanale - przełącz się na 4. Jeśli jest na 7 - przełącz na 1 lub 13.

Hej,

Bardzo dobrym programem do tego będzie NetStumbler, którego pobierzesz na stronie producenta - pozwoli sprawdzić, kto i na jakim kanale nadaje.

Tutaj tylko jedna uwaga odnośnie kanału 13-go - jeśli w sieci masz nieco starsze urządzenie (takie sprzed 3 lat), istnieje prawdopodobieństwo, że dla niektórych kart Wifi b/g kanał ten może być niewidoczny - dotyczy to na przykład nieco starszych modeli Dell’a z kartą sieciową Intela.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Ja radzę podłączenie kablem USB lub Ethernet ja też do niedawna łączyłem się z Liveboxem przez WiFi i chodziło wolno, a teraz łącze sie przez USB bo nie mam karty sieciowej i wszystko GRA I HUCZY!

Hej,

No tak - Ethernet jest bardzo dobrym rozwiązaniem, bo zapewni najszybszy transfer (po podłączeniu dodatkowego switch’a wyciągałem nieco ponad 10 MB/s), jednakże nie wszyscy chcą mieć okablowane pokoje. A przy podłączeniu kilku komputerów to faktycznie może być spory problem… Co do USB to kłóciłbym się - nie dość że taki rodzaj połączenia zużywa więcej zasobów komputera, to w przypadku transferu w sieci lokalnej - na przykład podczas łączenia się z innym komputerem wykorzystującym połączenie kablowe - prędkość jest jeszcze niższa niż w przypadku WiFi. :frowning: Co innego jak wykorzystujesz LiveBox do dostarczenia internetu na jednym kompie, a co innego, gdy z jego pomocą tworzysz sieć, w której z internetu korzysta więcej komputerów.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Witam,

Trochę się zdziwiłem jak przeszedłem po domu z włączonym NetStumbler-em -znalazło ok. 30 ( !!

Czyżby to było za sprawa kanału spowodowane?? Sieci które wykrywał windows były 2 (z moją), a tu z NetStumblerem tyle.

Co do podłączenia kablem to wiem, że kablem najlepiej ale komputer musiałby stać w jednym miejscu, a tak to można przejść, a z zalet sieci bezprzewodowej korzystam.

Połączenia liveboxa z komputerem przez usb wogóle nie wchodzi u mnie w grę, ponieważ modem stoi znacznie gdzie indziej niż komputery, a z tego co słyszałem chodzi to bardzo słabo (nawet jak go reklamowałem po raz pierwszy to mi mówili żeby przez USB nie łączyć).

Mi on chodził (pierwszy) przez ponad dwa lata i nie wiem co o nim sądzić - czy kieski, czy może być? Złego słowa nie można było powiedzieć. No cóż, róznie bywa.

Mieli rację. Ale zawsze można podłączyć za pośrednictwem sieci komputerowej (przez RJ-45). Oczywiście w twoim wypadku uniemożliwiłoby to przenoszenie laptopa a więc odpada :slight_smile:

Ale jeśli leczenie kanałowe pomogło to bardzo dobrze.

Hej,

Po 3 dniach próbowania każdego kanału po kolei wyszło, że na 5 nie zrywa i nie zwalnia, dziwne, że na 4 też zrywało (chociaż netstumbler na 4 i 5 nic nie wykrywał), no ale problem z głowy.

Dziękuję!

Większość kanałów ze sobą koliduje. Nie da się zupełnie uniknąć zakłóceń jeśli w okolicy jest więcej niż 3 sieci, ustawione na kanały: 1 - 7 - 13 (musiałyby być oddalone o 6, nie mniej, nie więcej).