Membrana - W głośniku

Witam!

Moje dzisiejsze pytanie do Was to : Jak naprawić tę “gumę” w głośniku? Może nie “gumę” (nie wiem jak to się nazywa ;d) dla wyjaśnienia zdjęcie:

spa0216k.jpg

To jest zawieszenie górne.

Tutaj jest filmik pokazujące naprawę takiego zawieszenia:

Musisz kupić takie samo zawieszenie jakie było w danym głośniku - jeśli było piankowe, to takie musisz kupić.

Nie znam się na tym :slight_smile: A dało by się to zrobić za darmo?

Raczej nie, chyba, że masz znajomego, który to robi ;).

Takie zawieszenie to jest kwestia kilku złotych

Jak się nie znasz, to lepiej oddać głośnik do jakiegoś serwisu, niż się samemu za to brać i narazić się na uszkodzenie głośnika (można np. uszkodzić cewkę) ;).

To jest stary głosnik, znalazłem go na strychu i gdy włączyłem muzykę to całe górne zawieszenie się rozpadło na kawałki. Nie wiem czy opłaca mi się go naprawiać. Może go wyrzucić? Żal trochę głośnika, ale jak to kosztuje kilka złotych no to trudno. Szkoda, że to zawieszenie takie słabe było… To głośnik firmy Tonsil, czyli Polski głosnik :frowning:

Opłaca się, opłaca ;).

Zawsze możesz sprzedać np. na Allegro jak go nie potrzebujesz - zarobisz kilka złotych, a może akurat ktoś potrzebuje takiego głośnika, więc sobie go zregeneruje ;).

Zawieszenie piankowe kruszy się po około 20 latach - po prostu ze starości.

Dzięki, że tak szybko odpisujesz :slight_smile: A wiesz może czy trzeba płacić za wystawienie przedmiotu na allegro? Ja ostatnio wystawiłem i musiałem płacić 1zł, a przez pocztę płaciłem to wyszło 10zł.

Nie wiem, jeszcze nic nie sprzedawałem.

Za taki głośnik dużo bym nie wziął.

podaj model to oszacujemy ewentualną cenę i czy skórka jest warta wyprawki.

Tonsil GD 5-9 8/3

spa0217i.jpg

Co do allegro to jasne, że się płaci oni charytatywnie nie działają, poczytaj w regulaminie bo nie wiem konkretnie ile a i potem po sprzedaży jakiś % jeszcze idzie do nich.