Odzyskiwanie skasowanych danych z laptopa

Witam,

Postaram się przedstawić problem zwięźle.

Przez nieuwagę skasowałem z dysku na laptopie folder ze zdjęciami. Chciałbym je z powrotem odzyskać, ale nie wiem który program będzie się do tego nadawał najlepiej.

Chodzi o to, że z tego co zdążyłem się zorientować, poprzez wszystkie programy służące do odzyskiwania danych, można je odzyskać tylko wtedy, jeżeli program zainstaluje się na innym dysku niż ten z którego chcemy dane odzyskać.

Jak w takim razie mam odzyskać dane z dysku z laptopa? Przecież nie wyciągnę go i nie podłącze jako slave do PC. :frowning:

Używam Windows 7 64-bit. Na partycji z której został usunięty folder, starałem się nic nie zapisywać.

Przyznam, że jestem laikiem w świecie komputerów, więc proszę o łopatologiczne tłumaczenie.

Z góry bardzo dziękuję.

Nie jest to prawdą. Program należy zainstalować na innej partycji niż ta na której były dane do odzyskania, czyli może być to ten sam dysk - chodzi o to aby program nie zamazał pozostałości, które może uda się jeszcze odzyskać

Najgorzej jest jeśli dane były na partycji systemowej, z której uruchomiony jest komputer.

Na początek sprawdź program Recuva: http://www.dobreprogramy.pl/Recuva,Prog … 13044.html

Cedar dziękuję za odpowiedź i podpowiedź.

Na szczęście te zdjęcia nie były na partycji systemowej, a na partycji na której się znajdowały, zdążyłem nadpisać tylko kilka niedużej wielkości plików. Szanse na odzyskanie utraconych zdjęć są zatem chyba dosyć spore?

czyli jeżeli program zainstaluję na partycji systemowej C:, a dane będę chciał odzyskać z partycji H: to system się nie wykolei, a komputer nie wybuchnie?

Dokładnie tak jak piszesz. Śmiało instaluj, byle tylko nic nie zapisywać na partycji, z której będziesz odzyskiwał.

Pamiętaj!!

Ok, w takim razie zaraz zainstaluję program i spróbuję powalczyć o utracone zdjęcia.

Jak skończę, napiszę z jakim skutkiem.

Pozdrawiam.

Dodane 23.05.2011 (Pn) 12:47

Cedar ,