Opakowanie i gwarancja- odmowa serwisu?

Cześć Wam

Mam do was pytanie… Jak wygląda sprawa z gwarancją rzeczy które są już fabrycznie zapakowane w blistrze? Sklepy wymagają od klientów aby w sytuacji kiedy uszkodził się przedmiot należy go odesłać w firmowym opakowaniu (i to zapakować go jak najlepiej…) z kopią paragonu/faktury… Ale jak odesłać produkt który jest wpakowany w blister??? Nie da się tego badziewia normalnie otworzyć… albo potniemy sobie ręce przy otwierania “na chama” albo zdewastujemy go nożem/nożyczkami… To co zrobić jak nam się produkt zepsuje i trzeba go odesłać albo pójść do sklepu/serwisu?? blister w jednej ręce a przedmiot w 2 ręce?? Czy można serwisować produkt tylko z paragonem?? z pudełkiem nie ma problemu… można go pyrgnąć na szafę i spokój, ale jest problem z blister… po otworzeniu nadaje się do kosza… Nie chciałbym się rozczarować jak pewnego dnia padnie mi myszka a nie będę mógł jej reklamować bo nie mam blistra…

Opisze moją sytuację. Pare lat wcześniej gdy kupywałem pierwszą cyfrówkę sprzedawca mi źle doradził bo nie dał mi takiego aparatu, o który ja się radziłem a brałem sprzęt na raty i kupiłem od razu do niego kartę pamięci z “ogromną” pamięcią 256MB. Była to karta TransFlash zapakowana własnie w owy blister, który był zgrzany więc trzeba było rozciąć opakowanie. Aparat wymienili mi bez problemu ale karta była już odpakowana. W punkcie obsługi klienta kazali mi przynieść opakowanie i miałem szczęście, że było jeszcze w koszu. Dałem im pokiereszowane okapowanie i kazałem wymienić na inną (właściwą) karte - SD. W moim przypadku wymienili. W razie czego nie reklamuj na podstawie zwykłej karty gwarancyjnej tylko na podstawie praw konsumenta. Wzory pism możesz znaleźć w internecie.

Nie ma przymusu oddawaniu towaru w oryginalnym opakowaniu. Tylko jak zwykle, sprzedawca sobie, prawo sobie, a kupujący sobie… Zawsze możesz powołać się na niezgodność towaru z umową, a nie na gwarancję, tam już nie ma zupełnie nic o opakowaniach.

Sklepy zrobią wszystko żeby nie przyjąć towaru na gwarancję lub zwrot bo to przecież dodatkowe koszty.

Co do opakowania, to nie ma obowiązku go przechowywać lub oddawać w nim rzecz na gwarancję, bo samo opakowanie nie stanowi integralnej części zakupionego przedmiotu, słowem rzecz bez opakowania się obędzie :stuck_out_tongue: Są przecież sprzedawane też rzeczy w wersji OEM, czyli bez opakowania.

na przyszłość, nie daj sobie wciskać takich bzdur ![-o<

Opakowanie - najlepiej oryginalne - jest po to, by oddawany sprzęt się w czasie transportu nie uszkodził (i nie tylko do punktu serwisowego, ale dalej, do producenta). Stąd od lat jest wymóg zwrotu towaru z oryginalnym opakowaniem, ale wiele serwisów (większość?) przyjmuje towar również z opakowaniu zastępczym.

W przypadku np. pamięci USB blister nie jest potrzebny - zapakuj pamięć w dowolne opakowanie/pudełko 0 wystarczy.