Opera - wystąpił błąd i musi zostać uruchomiona ponownie

Witam.

Podczas przeglądania Internetu w Operze niespodziewanie wystąpił u mnie błąd, który wyświetla się w takim okienku: tutaj

Próbowałem to zignorować klikając _ Nie wysyłaj raportu _ i ponownie uruchamiając Operę. Jednak ten błąd się powtarza i nie można uruchomić przeglądarki.

Wybierając opcję _ Wyślij raport _ po chwili pojawia się inne okienko: takie, które prosi o wpisanie jakichś danych, ale ja nie wiem o jakie dane i hasła chodzi.

Proszę o pilną pomoc w stwierdzeniu pochodzenia tego problemu i co mam zrobić aby znów uruchamiać Operę normalnie ?

Mam podobny błąd. Jednym wyjściem jest ponowna instalacji wersji 12.12. Tak zrobiłem i wszystko w porządku, czekam na nowa aktualizację.

Najpierw wyeksportuj zakładki Opery: https://my.opera.com/community/login/?service=link

odinstalowanie-przegladarki-opera-t76424.html

I zainstaluj jeszcze raz przeglądarkę i wtedy zobacz.

  1. Mam wersję 12.13.

  2. Nie wiecie skąd to się wzięło, co jest przyczyną ? Czy wina jest po stronie ich serwera ?

  3. Czy rzeczywiście tylko ponowna reinstalacja pomoże ?

  4. Jeśli reinstalować to jak to zrobić bez utraty danych prywatnych przeglądarki ?

Tylko jak mam to zrobić skoro nie ma tam teraz dostępu ?

  1. A w tym okienku z danymi - jakie dane, z czego należy wpisać, bo może to jest rozwiązaniem ?

Dziwne to trochę jest, przeglądałem Internet i nagle zupełnie wszystko się wyłączyło i potem to okienko ?

Wygenerował się też z tego jakiś raport ? :shock:

To przez błąd w operze. Niedługo będzie poprawka. Spróbujcie zainstalować tą wersje http://my.opera.com/desktopteam/blog/20 … shloop-fix

Jakieś rozszerzenia używasz do Opery, może je wyłączaj po kolei. Bo może okazać się, że problem występuje z jakimś rozszerzeniem.

  1. Widać jest jakiś bug w przeglądarce, jak nie jesteś pierwszą osobą z tym problemem.

  2. Zobaczysz, bo usunie wszystko po przeglądarce i zainstalujesz na świeżo operę.

  3. Zalecałbym usunięcie wszystkiego oprócz zakładek, co czyste to czyste.

  4. Najpierw trzeba się zarejestrować, założyć konto i wtedy eksportujesz zakładki.

Tak używam takich rozszerzeń do Opery , ale tak się składa, że miałem je wszystkie WYŁĄCZONE wtedy - to raz.

A dwa - nawet gdybym musiał to zrobić to jak mam to zrobić przecież nie mam dostępu do okna przeglądarki ?

Już kiedyś raz reinstalowałem Operę , ale “na czysto”, tym razem zależy mi na danych przeglądarki.

Konta w Operze Link nie miałem.

Więc, zainstaluj starszą wersję przeglądarki bez usuwania tej wersji przeglądarki.

Backup czegoś co nie działa nie jest dobrym pomysłem:)

Problem prawdopodobnie powodują rozszerzenia które sprawdzają swoje aktualizacje.

Wersja od bishop85 , powinna pomóc. Pobierz i po prostu uruchom instalator, następnie kliknij “Uaktualnij” , cały profil z wszystkimi danymi zostanie nie naruszony.

Możesz również go skopiować “na wszelki” znajdziesz go w c:\documents&settings>TwojeKonto>application data>opera>opera>profile<

Najważniejsze pliki: bookmarks.adr = zakładki , speeddial.ini = speedial , wand.dat = hasła , notes.adr = notatki.

Foldery: toolbar = ustawienia przycisków/pasków ,menu = menu kontekstowe .

Można podmieniać cały profil , jak i poszczególne pliki/foldery.

Najpewniej to właśnie było tą przyczyną, bowiem pierwszy raz się u mnie zdarzył - czy tak rzeczywiście jest pewnie się nie dowiemy.

Ale najważniejsze, że faktem jest iż ten problem zniknął i Opera teraz w wersji 12.14 działa już normalnie.

Nadinstalowałem tę wersję według sposobu podanego przez bishop85 , przeglądarka działa, wszystkie dane - hasła i rozszerzenia zostały zachowane.

bishop85 - dzięki wielkie !!

Łukash - Tobie też niezmierne dzięki za szczegółowe wyłożenie tego.

No i polecam innym ten sposób, jeśli mają analogiczny jak ja problem z Operą. :biggrin: :-"

Ale przecież bardzo dobrze wiemy co powodowało błąd! Cytat z http://my.opera.com/desktopteam/blog/20 … shloop-fix:

Rzeczywiście wiemy skąd wziął się ten feralny błąd - z jakiegoś bugu w aktualizacji rozszerzeń bo z czegoż by innego, zamieńmy więc to przypuszczenie w pewność i przyjmijmy to. Ja biorę to za dobrą monetę.

Mimo to, że u mnie to zdarza się po raz pierwszy. A z wielu rozszerzeń korzystam. Nie wiem co stałoby się gdyby było ich więcej ?

Tym bardziej wiemy, że wystąpiło to powszechnie i jednocześnie na przeglądarkach Opera w różnych wersjach.

Ale skoro tak to teraz już wiem, że łatwiejszym i szybszym sposobem na to było także odnalezienie katalogu widgets z folderu C:\ ~ \AppData\Opera\Opera , przeniesienie go np. na Pulpit i wklejenie z powrotem.

To też działa, a i wersja pozostałaby ta sama.

Z moich informacji wynika, że problemy mieli tylko posiadacze wersji 12.13. Prawdziwym źródłem problemu były najwidoczniej zmiany w systemie aktualizacji, o których wcześniej nie pisano, a co można wyczytać na liście zmian (http://www.opera.com/docs/changelogs/unified/1213/):

PS Miałem problemy z dostępem do internetu, dlatego odpowiadam tak późno.