Problem z LAN (Przerwy)

Witam,

Otóż mam taki problem: Internet w mojej osiedlowej sieci działa bardzo dobrze, nie mam żadnych problemów z szybkością. Jednak od 4 dni połączenie jakby “przerywa” co około minutę, i nie ma znaczenia co w danej chwili robię; gdyż występowało to we wszystkich sytuacjach (granie w gry online , ściąganie plików czy zwykłe otwieranie google).

-Nie jest to problem z kablem ani też switchem ( w sensie czy połączenie jest stabilne ) , sprawdzałem na każdym wejściu sygnał nie jest zrywany ani na chwilę.

-Nie mam ustawionych żadnych “nowych” limitów od strony administratora, mimo to odczuwam że internet działa ZNACZNIE wolniej niż kiedyś.

-Sygnał “zanika” jakby na chwilę , widzę to w każdej grze online bo postacie poruszają się w miejscu. Czasami udaje mi się wrócić do rozgrywki lecz zwykle kończy się to disconntem ( nic mnie tak nie denerwuje :? ). W tym samym czasie oczywiście nie da się połączyć z witrynami.

Najbardziej chyba oczywiste pytanie to czy ktoś orientuje się CO może to powodować? Może istotnym faktem będzie gdy dodam że moją okolice (jak pewnie połowę Polski) w ostatnich dniach nawiedzały burze, a z tego co wiem switche nie bardzo to lubią. Mimo to jak już pisałem; sprawdzałem sygnał na każdym porcie mojego switcha (bo przed moim jest jeszcze pare, w innych domach) i jest bez zmian, nie widać żeby był zakłucany.

Pytanie drugie: jak temu zaradzić? Może są jakieś programy które pomogą mi ustalić co jest źródłem problemu? Albo jakiś program który ustabilizował moje połączenie?

P.S. Przeinstalowałem kartę sieciową , sprawdziłem protokół TCP/IP - bez zmian , próbowałem przejść na inne adresy DNS - bez zmian , przeinstalowałem wszystkie programy które używają firewalla; próbowałem połączyć się bez nich - też bez zmian. Do tego zmieniałem mój MAC na MAC innego komputera w domu i też jest ten sam problem.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi :slight_smile:

Może to być spowodowane ,np.zatruciem DNS,działaniem eksploitów na portach od 135do 445TCP/UDP i 1025do 1040UDP.

Napisz jaki firewall chroni Twój komputer.

Programowo, to chyba nie da się ustalić co jest nie tak. Trzeba poeksperymentować. Moje sugestie:

  1. Zresetować wszystkie switche, które są po drodze do Ciebie.

  2. Sprawdzić czy kabel w którym miejscu nie uległ uszkodzeniu (czy są odcinki biegnące na zewnątrz budynków?)

  3. Zamienić kartę sieciową na inną.

  4. Spytaj się także sąsiadów korzystających z usług tego samego operatora czy nie maja podobnych problemów.

  5. Przetestuj połączenie w taki sposób:

Odpal dwa okienka z wierszem poleceń. W jednym uruchom pingowanie z parametrem -t dla jakiegoś adresu sieci wewnętrznej, np. brama, a w drugim jakiś adres z internetu, np. allegro.pl

Popatrz gdzie się gubią pingi. Czy podczas pingowania adresu w sieci, czy też może podczas pingowania adresu z internetu.

Daj znać co ustaliłeś.

wyłącz programy internetowe i uruchom w cmd netstat -na

Dodane 03.08.2009 (Pn) 12:14

no i podziel sie wynikami

Sygate Personal Firewall

Pingowanie bramy (192.168.5.1) :

Odpowiedź z 192.168.5.1: bajtów=32 czas=<1ms (do 6ms) TTL=64

Te wartości się nie zmieniają , jedynie czas. Nie widzę też żeby sygnał się “gubił”.

Pingowanie Allegro.pl:

Odpowiedź z 193.23.48.134: bajtów=32 czas=11(do 17ms) TTL=250

Pojawia się czasami " Upłyną limit czasu żądania" ale sporadycznie.

Więc pingi gubią się podczas pingowania internetu

netstat.th.jpg

1.Wyłącz te usługi:

-zapora systemowa

-serwer

-stacja robocza

-terminal

2.Ściągnij program Dial-a fix.exe(5 lub 6),którym wyczyścisz DNS -skuteczniejszy od komendy( ipconfig /flushdns )

3.Jesli masz wersje Pro Sygate ,zresetuj w opcjach zaawansowanych pozwolenia dla DLL

restart

No jestem ciekaw czy to pomoże. Czekam na info.

W innym dziale poradzono mi abym zmienił Firewall na jakiś nowszy , teraz używam Webroot Deskop Firewall

Ściągnąłem Dial-a-fix 0.60.0.24 i przeskanowałem.

Log po zakończeniu:

http://wklej.to/w8aw

Webroot Deskop Firewall - przepraszam za kłopot.

72027400.th.png

jak robiłeś netstat miałeś wyłączone wszystkie programy internetowe ? bo jest duzo połączeń na porcie 80, czyli http

Z logu wynika ,że masz starą wersję BIOS i brak SP3.

A co brak SP3 i stary BIOS mogą mieć wspólnego z przerwami?

Przetestowałeś moje propozycje?

Tylko to forum było włączone

Odnośnie BIOS’a to nie wiem. SP 2 mam na pewno.

Tak , pochodziłem po sąsiadach trochę i poresetowałem te switche. Kable nie wyglądają na uszkodzone.

Mimo to wczoraj w moim switchu zamieniłem mój kabel z kablem sygnału wejściowego i nastąpiła nagła poprawa. Może to zbieg okoliczności ale teraz wszystko działa o wiele sprawniej, chyba powinienem go wymienić na inny? (mam PLANET 8 portowy, raczej stary model)

Ale zamieniłeś kable miejscami w portach switcha czy wymieniłeś patchcord?

Zamieniłem kable miejscami w tym samym switchu.

No to znaczy, że coś switch się chrzani. Ja nie używam Planetów. Miałem z nimi kilka nieprzyjemnych akcji. Z tanich swichy moge polecić Surecoma albo TP-Linka. Z Surecomami w ciągu ostatnich 4 lat dwa razy miałem awarię nie do naprawienia i urządzenie musiało zostać wymienione, a TP-Linki po burzach lubią zawieszać się. Jak na razie żaden nie popsuł się przez ostatnie 2 lata.

D-Linki też są do zniesienia, a bardzo mi się podobają Compexy - nigdy żadnego problemu.