Problem z twardym dyskiem - brak dostępu do zawartości

Witam serdecznie,

mam pewien bardzo poważny problem, potrzebuję Waszej pomocy, przeczytajcie to mimo, że wydaje się przydługawe!

Korzystam (a raczej korzystałem) z zewnętrznego dysku Seagate Pro, 1tb na eSata. Na bieżąco zgrywam zdjęcia na ten dysk, jestem fotografem. No i dziś przyszła kolej oczyścić kartę pamięci z aparatu i… opiszę po kolei co się stało.

W trakcie kopiowania 8gb danych nagle się zawiesił program, który te kopiowanie przeprowadzał (photoshop lightroom).

Musiałem zrestartować komputer.

Uruchomiłem lightrooma i skopiowałem resztę zdjęć, dzięki opcji by program nie kopiował już raz skopiowanych plików. Co ciekawe, kiedy komputer się zawiesił a ja go wyłączyłem (to jest laptop więc 10 sek przytrzymałem przycisk on/off) dysk nadal świecił… ten dysk kiedy działa zaświeca się takim pomarańczowym stylowym światłem, ale kiedy komputer się wyłącza - dysk gaśnie.

No nic, po skopiowaniu plików chciałem je obejrzeć. Otwarłem eksploratora windows i… w trakcie ładowania miniatur komputer się zawiesił. Wyłączam, twardym resetem… dysk pulsuje… a powinien zgasnąć.

Po drugim razie pomyślałem, że to pewnie plik się błędnie skopiował i wywala system. Postanowiłem sprawdzić, który to plik i nie uruchamiając podglądu miniatur, szybko przeglądałem zdjęcia w galerii windows… i nagle przy jednym zdjęciu komputer się zawiesił. Restart, ponowna próba otwarcia pliku przez total commander. Zawias, restart. Tak, to ten plik. Usuwam. Ale… kolejne pliki też zawieszają komputer. W sumie 10 zdjęć usunąłem, 20 plików (jpg i raw), jakieś 400mb. Folder działa, miniaturki się ładują.

Uruchomiłem ScanDisk - ten Windowsowy, przy uruchamianiu systemu (Vista). ScanDisk po godzinie się zawiesił… dysk pulsuje - jak w przypadku zdjęć.

Myślę sobie, uszkodzony sektor dysku. Zobaczymy, wrzuciłem 30gb do tego folderu. Raz działało, raz trzeba było pliki usuwać w trybie awaryjnym. Tak, to coś z sektorem myślę sobie.