Problem z Dual Boot Fedora 20 i Windows 8.1

Witam wszystkich mam problem z uruchomieniem Fedory na laptopie z Windows 8.1. Na początku pod Windowsem przygotowałem pustą partycję i zainstalowałem na niej Fedorę z USB instalacja przebiegła pomyślnie lecz nie było ekranu wyboru systemu i uruchomił się Windows. Następnie wyłączyłem Secureboot w UEFI oraz szybki start w Windowsie. Niestety nadal nie ma ekranu wyboru systemu. 

 

Laptop to HP Pavilion g6 2230sw. 

 

Dodam jeszcze że nie znam się w ogóle na systemach Linux i będę potrzebował instrukcji jak to naprawić. Nie korzystałem wcześniej na co dzień z Linuxa.

Uruchom dowolne livecd linuksa i podaj wynik skryptu bootinfoscript :

http://sourceforge.net/projects/bootinfoscript/

Chwile to trwało ale musiałem naumieć się uruchomić skrypt :smiley:

RESULTS.txt

Skoro UEFI, to nie czekaj już łaskawie na GRUB’a, jak to było na BIOS, że jest MBR i jak włączasz komputer to wyskakuje tabelka z OS’em do uruchomienia :wink: Wybierz Linuksa z Boot Menu przy starcie komputera (jest pod którymś z Fxx, ale to zapewne pisze na planszy informacyjnej po włączeniu komputera). Zapewne w UEFI Windows jest ustawiony jako pierwszy system do startu i wtedy nie pokaże się GRUB, tylko włączy Windows tak, jakby drugiego systemu obok wcale nie było - to normalne na (U)EFI, tak to działa :slight_smile:

 

Sam rozgryzałem problem przez tydzień, kiedy kupiłem laptopa z EFI dwa lata temu :slight_smile: Rozwiązanie okazało się jednak bardzo proste, wręcz pod nosem :wink:

 

EDIT:

 

Sam mam identyczną konfigurację - Fedora 20 + W8.1 + laptop na EFI. Także zorientuj się w Twoim menu UEFI jak to wygląda, gdyż zainstalowanie tych systemów obok siebie niczemu nie wadzi. Po prostu zapoznaj się ze swoim Boot Menu bądź ustaw w menu UEFI Linuksa jako pierwszy.