Dam przykład paru bibliotek wraz z obsługiwanymi systemami:
Qt - GNU/Linux, *BSD, Solaris, Unix, Mac OS X, MS Windows, Symbian
GTK+ (mając na myśli zbiór bibliotek powiązanych takich jak Glib, Gobject, Pango, ATK, Cairo, GIO, Gdk, GTK+) - wiele Unix-like: GNU, GNU/Linux, *BSD, Solaris, Mac OS X oraz Windows
Boost (zbiór różnorodnych użytecznych bibliotek) - GNU/Linux, Mac OS X, Windows, NetBSD, Solaris, AIX (to tylko oficjalnie testowane platformy, działa pewnie na większej liczbie)
Blitz++ (uogólniając biblioteka matematyczna, niestety nierozwijana od 2006) - GNU/Linux, Windows, Cygwin, Mac OS X, Solaris, AIX, Irix, Tru64 Unix (to lista ze strony, ale sprawdzałem i biblioteka jest np. w portach FreeBSD, na innych *BSD tez pewnie jest)
GMP (duże liczby całkowite i zmiennoprzecinkowe wysokiej precyzji) - GNU/Linux, Solaris, HP-UX, Mac OS X/Darwin, BSD, AIX, można również uruchomić pod Windows, ale wysiłki twórców skupiają się raczej na systemach Unix-like
SDL (różne elementy przydatne w pisaniu np. gier) - GNU/Linux, Windows, Windows CE, BeOS, MacOS, Mac OS X, FreeBSD, NetBSD, OpenBSD, BSD/OS, Solaris, IRIX, and QNX. Nieoficjalnie AmigaOS, Dreamcast, Atari, AIX, OSF/Tru64, RISC OS, SymbianOS oraz OS/2
Allegro (również biblioteka pomagająca w tworzeniu gier) - DOS, Unix (GNU/Linux, FreeBSD, Irix, Solaris, Darwin), Windows, QNX, BeOS i MacOS X.
Jak widać da się napisać bibliotekę działającą na naprawdę wielu platformach.