Router Linksys WRT54GL i problemy z konfiguracją

Witam!

Dziś zakupiłem router Linksys WRT54GL. Miałem zamiar podłączyć go do komputera stacjonarnego, aby jego sygnał odebrał drugi komputer stacjonarny w sąsiednim pomieszczeniu oraz laptop. Posiadam internet osiedlowy. Kiedy kabel od internetu jest podpięty do komputera, wszystko śmiga (skonfigurowany jest ręcznie). Ale kiedy podpinam go do routera i przeprowadzam niebieski kabel do komputera, internet nie działa pomimo wciąż niezmienionej konfiguracji.

Jestem zupełnie zielony w tych sprawach i nie mam bladego pojęcia, jak sobie z tym problemem poradzić. Próbowałem konfigurować router z płyty (konfigurator zatrzymywał się na siódmym kroku, po wpisaniu hasła). Czytałem, że należy wpisać w przeglądarce 192.168.1.1 . Zrobiłem to, podczas gdy internet działał (m.in. chwilę temu), a także wtedy, gdy nie działał. Oczywiście router był podłączony do zasilania. Jedynie kabel od neta jest odpięty, bo wówczas internetu nie ma. Strona w ogóle się nie wczytuje.

Nie wiem, jak się do tego zabrać, ani co oznaczają poniektóre zawiłe terminy z dziedziny sieci internetowych. W miarę możliwości, prosiłbym o wytłumaczenie jak koniowi, co należy krok po kroku zrobić, “żeby internet działał”. Bardzo mi na tym zależy. Z góry Bóg zapłać.

Pozdrawiam!

PS Jeśli potrzebne są dodatkowe informacje, których nie zamieściłem, walić prosto z mostu, a uzupełnię braki. Aby poszło płynniej, proszę nawet o kontakt na GG: 5564709. Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Witam

Poczytaj na tych stronkach, jest wszystko krok po kroku:

http://openlinksys.info/news.php

http://tomaszwisniewski.com/linksys-tut … a-routera/

Pozdrawiam

Dzięki za zainteresowanie, Mruczasta :slight_smile:

Ale problem mojej konfiguracji polega na tym punkcie (zaczerpniętym z tutoriala):

“Następnie odpalamy dowolną przeglądarkę internetową i wpisujemy adres: http://192.168.1.1 . Po pojawieniu się okienka z prośbą logowania podajemy dane zawarte w instrukcji routera.”