32 czy 64 bity?


(stream) #1

Pod konfiguracje z i7 4 GB ramu

W dużej mierze wymagające gry, obróbka wideo i 3D sceny 3dsMax - wymagająca praca i 100 % wydajności

32 czy 64 bity? Na początku pokazałem wam wyniki z Komputer Świat

Pozdrawiam!


(Gorgoroth) #2

4 GB RAMu - sprawa oczywista; pozostaje x64. x86 nie wykorzysta takiej ilości pamięci.


(slawex1983) #3

x86 z pewnością wykorzysta 4 GB RAM i więcej. x32 nie wykorzysta.

x86-16

x86-32

x86-64

itd.

kapisz?


(stream) #4

Tak thx za odpowiedź :slight_smile:


(Hitm3n) #5

x32 = x86 kolego :slight_smile:


(Gorgoroth) #6

Mógłby mi ktoś przetłumaczyć post użytkownika slawex1983? Nic z tego nie pojąłem. Co to jest x32? :o


(slawex1983) #7

Nie kolego.

x86 to ogólna architektura procesorów PC opracowana ze 20-30 lat temu przez Intela. Pierwszym CPU zastosowanym w komputerze PC IBM'a był zgodny z architekturą x86 szesnastobitowy układ (x86-16) o nazwie 286 (dla przypomnienia dzisiejsze CPU są trzydziestodwu i sześćdziesięciocztero bitowe). Następnie x86 rozszerzono do 32 bitów (x86-32)(procesory od 386 i 486 do Pentium4 i AthlonXP). Przez dłuuuugie lata nic się nie zmieniało poza dodawaniem rozkazów typu MMX, SSE, aż do momentu, gdy AMD wprowadziło kolejne rozszerzenie, a mianowicie AMD64 (Athlon64 i późne Pentium4 do dzisiejszych). Tym sposobem szesnastobitowa architektura x86 została poszerzona do sześćdziesięciu czterech bitów (x86-64).

Kilka lat temu Intel próbował promować własne 64 bity nie zgodne z architekturą x86. Było to tzw. IA64. Jedynymi procesorami, które ją obsługiwały były niektóre wersje Itanium.