98 czy XP?


(Siarka) #1

Witam wszystkich

Mam takie pytanie co jest bardziej optymalne win98 czy XP

Komp jest z kategori "archeologiczno-wykopaliskowej" tzn.

Celeron 700,256 RAM,60GB twardego,

(jak sie nie ma co sie lubi,to..........)

Nie jest używany do żadnych gier ani nic w tym rodzaju

Aktualnie używam xp ale zastanawiam się czy nie zainstalować 98 bo jakoś tak czasem strasznie zamula sie na necie(neostrada 512)

Czy możecie mi coś doradzić(oprócz zmiany kompa)

SZANOWNI UŻYTKOWNICY


(Kosior6) #2

No to tak ja mam jak w 1000Mhz i 192 Mb ramu i 80 Gb. Mam i 98 i Xpka na jdym dysku ba jeszcze obok nich Slack stoi I winxp mi dobrze chodzi ale używam prawie ze caly czas win98 więc dla Ciebie to dobre rzowiązanie na c: zainstaluj win98 a na d: winxp i bedziesz miał 2


(McDracullo) #3

Na winde XP to minimum to 384 MB RAM. Proc.. troche wolny. Lepiej zainstaluj 98 (zaraz ktoś powie że zaisnatlował winde XP na wolnijszym kompie - owszem też prowadziłem takie eksperymenty, ale dalekie to było od pracy na komp. raczej czekanie na otwarcie, czekanie na zakonczenie i zwiecha :lol: ) Ja radze Winde 98


(inż. Piniol) #4

Ja mme celerona 800 i 256 i od roku używam winxp, wszystko ładnie śmiga, wystarczy wyłączyć graficzne bajery ;]


(Bukosss) #5

Ja mam P3 650MHz 128 RAMu i używam (uwaga) windowsa 2000 :slight_smile: myślę że to dobre rozwiązanie


(iGreq) #6

Jeżeli chcesz na swoim kompie mieć XP to musisz wyłaczyć wszystkie kolorowe bajery, oraz wyłącz wszystkie zbędne usługi itp

Tutaj znajdzesz wszystko o usługach XP:

http://www.searchengines.pl/phpbb203/in ... topic=7723

Poczytaj i wyłącz zbędne

Tutaj poczytaj o optymalizacji Xp, opisane wszystko co trzeba:

http://www.searchengines.pl/phpbb203/in ... topic=5989

(polecam bo wszystko podane rzetelnie i profesionalnie)

Jeżeli byś posiedział nad optymalizacją Xp by chodził bardzo dobrze

Od siebie doradził bym Tobie win2000 Pro, to taki prawie xp bez bajerów

98 wg mnie to system już troszke za stary na dzisiejsze czasy :stuck_out_tongue:


(Kosior6) #7

Ja stawiałem Xpka na celeronie 433mhz 128mb ramu i dysku 8gb i musze powiedziec ze po optymalizacji nawet dobrze smiagał


(Airborn) #8

ja stawialem na niemal identycznym tylko ze 9 GB i wtedy nienazekalem pomimo braku optymalizacji (choc wrucilem potem na 98 bo niemoglem sie przyzwyczaic do XP)


(Kosior6) #9

Ja sobie teraz postawiłem taki warunek:D Kiedy padnie mi Win98 formatuje wszytskie partrycje Linuxa też i zostaje na WinXp u mnie chodzi nawet ,dobrze dla mnie jest git nawet bez wyłaczenia wodotryskow a co wybierzesz to zalezy od Ciebie jesli zalezy Ci na szybkości to polecam win98 a jeśli chcesz miec wszystko w jednym tzn. przeglądarke grafik i inne tego typu to XP. A jeśli chcesz mieć Xpka to zamiast niego postaw Win2000 PRo


(Pyra20) #10

ja mam duron 750 128 sd ramu i xp

jak sie wylaczy zbedne uslugi, bajery itd to chodzi bardzo przyjemnie i po 2 latach na nic bym nie zmienil xp :slight_smile:

wystarczy dbac o kompa tzn miec porzadek itd


(system) #11

Myślę że lepiej na takim sprzęcie zainstalować sobie 98, ale tylko w wersji SE

(czyli Wydanie drugie) ponieważ jest stabilniejszy od zwykłego. Mam takiego komapa w domu (moja siora z niego korzysta) i próbowałem różnych wersji (95, 98, 98Se, Me, 2000, XP z różnymi SP) i akurat 98Se najlepiej na nim chodził. Pamiętaj jednak by pobrać do niego wszystkie poprawki ponieważ trochę już trąca ten system myszką i ma niektóre elementy nieco podstażałe

(np. DirectX, IE czy USB driver). Możesz też popróbować z XP, ale musisz powyłanczać zbędne usługi i efekty graficzne, ponieważ masz trochę mało RAM, a są one bardzo pamięciożerne. :smiley:


(Siarka) #12

Sory że pytam ale o jakich poprawkach mówisz? :co:

POZDRAWIAM


(Kosior6) #13

Zostaw sobie XPka ja od dzisiaj mam tylko winXP i na moim kompie chodzi bardzo przyjemnie chodzi płynnie net szybciej działa jest ogólnie OK.


(Mancunian) #14

Według mnie zrobisz lepiej, jeśli zainstalujesz Windowsa XP.


(M Kupczynas) #15

Powiem tak:

Jak masz 2 systemy na płytkach to zrób soebie 2 partycje np po 5GB.

na jednej zainstaluj Win98 na drugiej WinXP.W XP powyłączaj zbędne usługi i efekty graficzne.

Ten,który będzie ci lepiej chodził sobie zostaw :wink:


(system) #16

mowie o poprawkach (dodatkach) powiekszajacych mozliwosci tego systemu. ale faktycznie najważniejsze sa poprawki bezpieczenstwa (hotfixy)


(Ickmetan) #17

Kolega ma podobny do twojego komputer i ma Windows 2000 :slight_smile: pozatym to jeszcze nie antyk :slight_smile: sam też takiego mam w domu :slight_smile:


(Kosior6) #18

dokładnie tak jak napisał Kaczor0 ja sam miałem tak przez dłuższy czas do wczoraj ale jak na dzisiejsze czasy 98 to już trochę za mało więc polecam Ci pozostac przy XP.