Adapter WiFi TP Link WN725N - problem


(zmarcin92) #1

Witam wszystkich forumowiczów,

Od paru dni zmagam się z problem z połączeniem się z routerem na moim komputerze stacjonarnym, na którym mam adapter wifi TP Link WN725N. Chciałbym z Waszą pomocą ustalić, czy problem wynika z tego, że adapter już “zakończył swój żywot” i dlatego odmawia posłuszeństwa, czy po prostu coś ustawieniach sieci na moim win 7 coś jest nie tak.
Otóż od paru dni mam następujące problemy, próbując się połączyć z routerem znajdującym się dosłownie parę metrów od komputera:

  • Jeśli uda się połączyć, to zasięg jest słaby (choć też często się zmienia z pełnego zasięgu do tylko 2-3 kresek) i strony ładują się bardzo wolno (internet do 20Mb/s w netii)
  • Po jakimś czasie i tak internet przestaje działać, na ikonce pasku startu z jakością sygnału pojawia się wykrzyknik i informacja, że sieć jest niezidentyfikowana i brak dostępu do internetu.

Dodam że z 2 tygodnie temu zauważyłem podczas pobierania czegoś, że internet działa (wtedy jeszcze z miare normalną prędkością), ale na parę sekund gubi zasięg i przerywa pobieranie, chwilę później wznawia i tak w kółko.
Irytowało mnie to więc stwierdziłem, że może coś nie tak ze sterownikami, postanowiłem je zaktualizować (jakimś programem który aktualizuje wszystkie na raz), po czym w ogóle nie mogłem się połączyć z siecią, więc zrobiłem przywracanie systemu i utknąłem w obecnym punkcie. Dodam, że np na innym komputerze (laptopie) nie ma problemów z siecią, a po udostępnieniu internetu z telefonu łączę się z nim i dam radę normalnie funkcjonować na komputerze, choć mimo tego że telefon leży dosłownie 0,5 metra od komputera, zasięg raz jest pełny, a za chwilę spada do 3 a nawet 2 kresek, żeby za minutę pokazać pełny zasięg.

Dlatego zastanawiam się, czy nie kupić po prostu nowego adaptera czy coś w ustawieniach sieci się popsuło… Sterowniki do adaptera zainstalowane są prosto z płytki.

Poniżej link do screena z ipconfig/all. Ja się w tym do końca nie orientuję, ale wydaje mi się że nie ma tu nic nadzwyczajnego.

W ustawieniach sieci bezprzewodowej IPv4 mam pobieranie IP i DNS automatycznie. Próbowałem zmiany DNS na te Googlowskie, ale niewiele to zmieniło. Może jedynie to że ruszył speedtest i pokazał prędkość pobierania 0.56 Mb/s…

Ostatecznie moje pytanie sprowadza się, czy to wina konfiguracji sieci, czy po prostu adapter się kończy i trzeba kupić nowy (w końcu nie jest to jakiś ogromny wydatek), a może kwestia konfiguracji routera (TL Link).

Z góry dzięki wszystkim za pomoc!


(Dimatheus) #2

Hej,

A z jaką prędkością jest negocjowane połączenie w sieci? Możesz pokazać na takim screenie?
obraz

Jaki dokładnie posiadasz router WiFi?

Pozdrawiam,
Dimatheus


(zmarcin92) #3

Hej,
dzięki za odpowiedź.

Poniżej screen, o który prosisz:
Screen1

A router to TP-LINK TD-W8960N.


(Dimatheus) #4

Hej,

Poobserwuj, jak zmienia się jakość sygnału i szybkość połączenia. Jakie wartości są najmniejsze?

Wejdź jeszcze we właściwości sieci bezprzewodowej i w zakładkę Zabezpieczenia i napisz, jakie zabezpieczenia są użyte, czyli typy zabezpieczeń i szyfrowania.

Pozdrawiam,
Dimatheus


(zmarcin92) #5

Poniżej screen z zabezpieczeniami. Nic tu nie zmieniałem.

Jeśli chodzi o jakoś sygnału to waha się od tylko dwóch kresek to “full”. Przykładowo dziś wczesnym popołudniem internet działał nawet dość dobrze, a pobieranie dochodziło prawie do 1 MB/s. Natomiast teraz wróciłem do domu, włączyłem komputer i nie ma w ogóle internetu - Sieć niezidentyfikowana. Brak dostępu do internetu…

Zastanawiam się, czy nie kupić jakiegoś taniego adaptera i sprawdzić, czy będzie tak samo, czy może będzie ok.


(Dimatheus) #6

Hej,

W zabezpieczeniach nie widzę nic podejrzanego. Co do prędkości i jakości to piszesz tylko o ilości kresek w połączeniu. A jak wygląda prędkość liczbowo? Do jakiej najniższej synchronizacji prędkości doszło? Mniejszej niż 24 Mbps?

Gdy pojawia się brak dostępu do sieci, to czy rozłączenie połączenia i ponowną jego negocjacja rozwiązuje problem? Czy może trzeba uruchamiać ponownie komputer i/lub router?

Jakiej prędkości masz łącze i od jakiego operatora?

Czy masz możliwość przetestować łącze przy uczuciu innego sprzętu - na przykład komputera bądź smartphone’a?

Pytanie czy nie szkoda trochę kasy?

Pozdrawiam,
Dimatheus


(zmarcin92) #7

Do jakiej najniższej synchronizacji prędkości doszło? - Może głupie pytanie, ale jak to sprawdzić? :slight_smile:

Zwykle gdy pojawia się brak dostępu do sieci, to próbuję nawiązać ponownie dostęp, ale się nie udaje, więc łączę się z internetem udostępnianym z telefonu (wtedy w miarę on działa, lecz też występują wahania zasięgu mimo że telefon leży tuż obok komputera, lecz rozłączania internetu nie zauważyłem).


(Dimatheus) #8

Hej,

Chodzi o wartości szybkości połączenia w sieci lokalnej. Zerknij na pierwszego screena w temacie, wartość w polu “Szybkość”.

A próbowałeś obniżyć poziom szyfrowania na WPA? Dla testów możesz też w ogóle wyłączyć szyfrowanie i sprawdzić, czy pojawiają się utraty połączenia z siecią. No i czekam na odpowiedź na pozostałe pytania z mojego poprzedniego postu.

Pozdrawiam,
Dimatheus


(zmarcin92) #9

Jeśli chodzi o najniższą szybkość, to wydaje mi się, ze mniej niż 120 Mb/s nie było.
Natomiast co do pozostałych pytań - internet mam od Netii z prędkością do 20 Mb/s (w praktyce zwykle było 10 do 15 Mb/s).

Sprawdzę jak zadziała obniżenie szyfrowania do WPA, tylko pytanie czy ma to jakiś wpływ na bezpieczeństwo sieci?


(Dimatheus) #10

Hej,

A jak ze stabilnością połączenia, gdy podłączony do sieci WiFi jest inny komputer bądź telefon?

Tak, zdecydowanie zmniejsza to bezpieczeństwo sieci. Stąd należy wtedy tylko wykonać testy i najlepiej powrócić do pierwotnych ustawień - głównie dotyczy to testów bez szyfrowania. Zmniejszone szyfrowanie do poziomu WPA to nadal sieć szyfrowana i zabezpieczona. :slight_smile:

Pozdrawiam,
Dimatheus