Adresat nie otrzymał przesyłki, coś mi grozi?

Witam, :wink:

Wystawiłem przedmiot na allegro, wszystko pięknie, osoba która go ode mnie kupiła wpłaciła pieniądze a ja następnego dnia wysłałem paczkę [polecony, priorytet] pod podany adres. Minął tydzień a adresat nie otrzymał przesyłki…

Napisałem maila do kupującego, by przeszedł się do placówki poczty polskiej i sprawdził czy jej tam nie ma. Czekam na odpowiedź…

Mam potwierdzenie nadania, wszystko ładnie, czy coś mi grozi?

Nic Ci nie grozi, nie możesz odpowiadać za Pocztę Polską, jeśli do dwóch tygodni paczka nie dotrze do adresata musisz złożyć reklamacje na Poczcie.

Czyli klient w żadnym wypadku nie ma prawa żądać ode mnie zwrotu pieniędzy?

Jeśli będzie chciał zwrot kasy, to trzeba zwracać (zgodnie z polskim prawem w ciągu 10 dni klient ma prawo zwrotu kupując przez Internet), natomiast kasę zwracasz dopiero jak paczka do Ciebie wróci! Nie może żądać od Ciebie zwrotu kasy jeśli paczka do Ciebie nie wróciła. Z doświadczenia wiem, że polecone dochodzą nawet w 2 tygodnie, mimo, że priorytet.

No to pozostaje mi tylko czekać… :slight_smile:

Dzięki za pomoc! :slight_smile: :slight_smile:

Adresat nie może składać reklamacji, ani dowiadywać się co się dzieje z paczką w trakcie dostarczenia. Takie prawo ma tylko nadawca, więc sam musisz się udac na pocztę i dowiadywać się co się z przesyłką dzieje.

Ale mogło się też zdarzyć tak, że awizo się gdzieś zapodziało, a przesyłka np. tam czeka…

Różnie bywa…

Więc tym bardziej powinieneś się dowiedzieć co się dzieje z przesyłką.

Za dostarczenie przesyłki odpowiada nadawca.

Czy przedmiot był wystawiony na aukcji, czy jako “kup teraz”?

Był wystawiony jako kup teraz, lecz sprawa zamknięta, zapomniałem wspomnieć, przesyłkę otrzymał. :slight_smile: