Aktualizacja podzespołów


(Rdrfear) #1

Witam.

Mam okazję wymienić część podzespołów w komputerze. Powiedzmy, że mam na to około 2000PLN.

Aktualnie posiadam:

Procesor: Intel Core2Duo E8400

Płyta główna: MSI P45 Platinum

Pamięć RAM: 2x1 GB Patriot DDR2-800

Karta graficzna: Radeon PowerColor HD4850 512MB GDDR3

Dysk: Samsung HD322HJ (320GB)

Zasilacz: Corsair CMPSU-750TXEU 750W

Obudowa: Sharkoon Rebel 9 Value

Monitor: LG Flatron E2240

Myślałem, żeby wymienić procek + płyta główna + RAM + grafika. Teraz kwestia co by było najlepsze w tej cenie. Tych podzespołów, które wymienię, nie będę sprzedawał, ponieważ wylądują u moich rodzicieli w komputerze. Komputer wykorzystywany głównie do: gier, programowania, przeglądania neta, oglądania filmów, słuchania muzyki. Czekam na odpowiedzi. Dzięki z góry.


(Jas162) #2

Procesor Intel CORE I5 2500K 3.3GHz LGA1155 BOX 836 zł

Płyta główna Asus P8Z68-V LE Intel Z68 LGA 1155 494,47 zł (nie wiem czy dobry czip bo nie jestem w temacie czipów od intela więc niech się jeszcze ktoś wypowie)

Karta graficzna XFX Radeon HD6850 1GB 569,52 zł

Pamięć A-Data AXDU1333GC4G9-1G (4 GB) 85,36 zł

Razem: 1985.35 zł


(Chojinka) #3

jasiu87 podał dobry zestaw ale zmienił bym płytę na tańsza:

http://www.arest.pl/produkt/Plyty-glown ... ID-S-1155/

Która będzie idealna.

ram dobierz do płyty - na stronie producenta znajdziesz informacje co możesz tam wsadzić.

grafika jak wyżej albo GTX 560 ale najlepszym rozwiązaniem będzie HD 6870

zasilacz, dysk, budę i monitor masz wiec pozostaje ci dokupić zasilacz do starego kompa, jakiś słabszy np:

http://cenowarka.pl/623682


(sla17) #4

To ja bym wziął coś takiego :

http://www.morele.net/plyta-glowna-asro ... n3-414468/

Albo poczekać ia i5-3570K i na nowe chipsety :wink: Jednak nie wiem dokładnie kiedy, ale kwiecień/maj ponoć premiera ma być


(Rdrfear) #5

Tylko zastanawiam się właśnie czy ja w ogóle potrzebuję procka z serii K - jestem mało doświadczony w podkręcaniu i raczej nie chciałbym się w to bawić. MOBO i procek aktualne kupiłem z myślą o podkręcaniu, ale jakoś nie mogłem się przekonać. Jeżeli zmienię procek na inny, to zapewne byłbym w stanie kupić lepszą kartę graficzną.

//EDIT: właśnie zobaczyłem, że różnica w cenie i2500K i i2500 to ok. 40PLN więc to właściwie żadna różnica - biorę i2500K.

I Pytanko: jeżeli uzbierałbym trochę więcej hajsu tak o 200PLN - to lepiej wziąć lepszą kartę graficzną czy MOBO?


(Starlet333) #6

Możesz wziąć prawie jednakowo wydajnego i5 2400, który jest tańszy chyba o 100-150 zł


(Jas162) #7

W podkręcaniu nie ma nic trudnego zwłaszcza jak jest odblokowany mnożnik.

Lepsza grafa.

Dobra propozycja od "chojinka" z tą płytą. Będziesz mógł się pokusić o HD 6870.


(sla17) #8

Procki z K mają odblokowany mnożnik, dzięki czemu podkręcanie jest proste, łatwe i przyjemne :wink:


(Rdrfear) #9

Po poszukiwaniach pomyślałem, że może dołożę trochę kasy. To żem zbudował:

Procek: Intel i5 2500K

MOBO: ASRock P67 PRO3

Pamięci: doliczam 100PLN, bo jeszcze nie zdecydowałem - 4GBx1

Karta graficzna: dorzucę pieniądze do HD6950 - kwestia taka: warto dołożyć do takiego z 2GB pamięci? Zastanawiam się pomiędzy Asus Radeon HD 6950 DirectCU II 1GB DDR5 a MSI Radeon HD 6950 Twin Frozr II OC 2GB DDR5

Jeszcze jedno: zmieści mi się ona w ogóle w obudowie?

Razem ok 2300PLN

Dzięki.


(Jas162) #10

2 GB pamięci przyda się jeżeli będziesz grał w full HD + full detale.

HD 6950 powinna się zmieścić do obudowy z pierwszego postu. Najlepiej zmierz odległość od ścianki do koszyka na dyski.


(Rdrfear) #11

No nie powiem, raczej będę chciał grać w FullHD bo monitor obsługuje także wybiorę wersję od MSI. Dzięki za porady.