Witam, posiadam AMD Phenom II x2 545 oraz płytę główną GIGABYTE MA77OT-UD3P przy takim zestawie jest możliwość oblokowania dodatkowych rdzeni? W jaki sposób to zrobić ponieważ jestem kompletnie zielony, i czy istnieje duże ryzyko związane z tym? Dodam, że mam zaslilacz 450W. Z góry dzięki.
Znalazłem coś takiego:
Jest jakieś ryzyko jak to zrobie? W sensie, że namieszam coś z temp. i mi się spali procesor albo płyta główna?
Zależy na jaki egzemplarz procesora trafisz,twój procesor mógł być np. Phenomem x3,w którym jeden rdzeń nie wyszedł,jest uszkodzony,wtedy nawet jeśli procesor uda ci się odblokować,ten dodatkowy rdzeń i tak nie będzie działał,to przykład,ale tak jest z niepełnymi Phenomami x4 sprzedawanymi jako x3.
To zeby mi rdzenie nie dzialaly to nie problem, ale mi w ogole komputer nie dziala. Jak go właczam to chwile wyje i się wyłącza bez niczego na ekranie. Potem jakis czas w ogole sie nie wlacza dopiero potem i znowu to samo. Wydaje mi sie, ze spalilem sobie plyte główna?
Jak resetuje się bios? Wyciagając baterie? Mam kompa na gwarancji a jak odplombuje to chyba pa pa. Kupowalem w komputroniku. Zrobie to jezeli bede mial pewnosc ze to pomoze…
Włącz kompa i cały czas trzymaj klawisz insert, bios powinien się odpalić w trybie ‘‘safe-mode’’, i przywróć mu ustawienia domyślne ‘‘load safe/deflaut settings’’. Może przy odblokowywaniu trzeba mu lekko napięcia podnieść, i jakiej firmy masz ten zasilacz? Gotowe komputery zwykle dobrych nie mają, w zestawach od komputronika feele czy inne dziadostwa widywałem.
Masz tylko w razie jak coś padnie to wysyłki uszkodzonego sprzętu pokrywasz z własnej kieszeni. Próbowałeś metody z insertem? Wtedy nie trzeba zrywać plomby, tylko klawiaturę musisz chyba mieć na ps/2.
zastosuj tylko pierwszy sposób z instrukcji. Jeśli nie da rady to po prostu procesor nie nadaje się do odblokowania. A po wszystkim dokończ ustawienia biosu, bo jest na domyślnych i nawet data może się nie zgadzać.