AMD Phenom II x2 oblokowanie rdzeni

(Gs45) #1

Witam, posiadam AMD Phenom II x2 545 oraz płytę główną GIGABYTE MA77OT-UD3P przy takim zestawie jest możliwość oblokowania dodatkowych rdzeni? W jaki sposób to zrobić ponieważ jestem kompletnie zielony, i czy istnieje duże ryzyko związane z tym? Dodam, że mam zaslilacz 450W. Z góry dzięki.

Znalazłem coś takiego:

Jest jakieś ryzyko jak to zrobie? W sensie, że namieszam coś z temp. i mi się spali procesor albo płyta główna?

(Jan Szatan) #2

Proponuję ten artykuł. Tam jest dokładnie opisane jaką płytę musisz mieć( a dokładniej jaki mostek) i jaki procesor. Miłego czytania.

Żebyś nie szukał to powiem ci, że twój procesor na tej płycie da się odblokować. Dostaniesz dodatkowe 2 rdzenie.

(Gs45) #3

Niestety zrobilem jak napisalem wyzej i teraz mi komp w ogole sie nie wlacza.

-- Dodane 30.10.2010 (So) 12:14 --

Jest w ogole cos co moge zrobic? Pewnie spalilem procesor i plyte glowna

(Johny) #4

Zależy na jaki egzemplarz procesora trafisz,twój procesor mógł być np. Phenomem x3,w którym jeden rdzeń nie wyszedł,jest uszkodzony,wtedy nawet jeśli procesor uda ci się odblokować,ten dodatkowy rdzeń i tak nie będzie działał,to przykład,ale tak jest z niepełnymi Phenomami x4 sprzedawanymi jako x3.

(Gs45) #5

To zeby mi rdzenie nie dzialaly to nie problem, ale mi w ogole komputer nie dziala. Jak go właczam to chwile wyje i się wyłącza bez niczego na ekranie. Potem jakis czas w ogole sie nie wlacza dopiero potem i znowu to samo. Wydaje mi sie, ze spalilem sobie plyte główna?

(tomson66) #6

zresetuj bios i będzie dobrze.

(Gs45) #7

Jak resetuje się bios? Wyciagając baterie? Mam kompa na gwarancji a jak odplombuje to chyba pa pa. Kupowalem w komputroniku. Zrobie to jezeli bede mial pewnosc ze to pomoze... :smiley:

(tomson66) #8

a nie da rady wejść do biosu w trakcie uruchamiania?

(Michal Kolatek) #9