Analiza kart graficznych; potrzebna fachowa pomoc

Witam, czy ktoś może mi wytłumaczyć jak poszczególne elementy (właściwości) karty graficznej wpływają na jej szybkość i jakość obrazu.

Chodzi mi o taki pojęcia jak:

Szyna pamięci np 64bit,

Pamięć np 512MB,

Częstotliwość rdzenia np 589 MHz,

Częstotliwość RAMDAC np 400 MHz,

Częstotliwość pamięci np 800 MHz,

Shader np 1800 MHz.

No i jak by ktoś chciał rozwinąć temat kart graficznych to proszę się nie krępować. Linki i inne materiały naukowe mile widziane.

http://www.komputerswiat.pl/jak-to-dzia … px#content

Szyna pamięci - im szersza, tym większa przepustowość, karty z szyną 64-bit są mało wydajne, w zasadzie do gier się nie nadają, średnia klasa to 128bit, mocniejsze karty mają więcej.

Wielkość pamięci. Współcześnie 512MB to może być za mało do gier, 1GB powinien już starczać. Większe, to zależy od rodzaju pamięci, czasem producenci dają więcej pamięci bo to ładnie wygląda na pudełku, ale wolniejszej, i może się okazać że karta jest wolniejsza od modelu z mniejszą pamięcią.

RAMDAC - nie ma znaczenia, to przetwarzanie obrazu 2D do wyświetlania na monitorze.

Inne częstotliwości - nie mają większego znaczenia, dużo zależy od architektury (rodzaj chipa, rodzaj pamięci). Na tej podstawie nie da się porównać dwóch różnych kart.

Tu możesz sobie porównać czyste parametry kart graficznych: http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html

Dzięki trochę rozjaśniło mi to obraz ^^