Jak myślicie jaka to będzie gra ? Czy będzie jak Gothic 1, czy może jak Gothic 3. Czy zagrasz w niego ?
Oto co już wiemy z informacji podanych oficjalnie jak i wywiadów z Spellbound:
Podstawowe Informacje
-
Arcania a Gothic Tale / Gothic 4 tworzony jest przez studio Spellbound, wydawcą zaś będzie JoWood.
-
Oficjalna i ostateczna nazwa gry to Arcania a Gothic Tale zarówno dla Europy, jak i USA. Jednak można używać zwrotów: Gothic 4, G4, Gothic Arcania.
-
Budżet na produkcję Gothic 4 wynosi 3.485.900 Euro.
-
Gra zostanie wydana w całej Europie, a także w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
-
Arcania a Gothic Tale ma zostać wydany już w zimę 2009 roku.
Fabuła
-
W grze wcielamy się w całkowicie nową postać, o której nie mamy żadnych istotnych informacji. Wiemy że jest on rybakiem i nie ma imienia, a jego umiejętności bojowe jak i magiczne będą zerowe.
-
Akcja Gothic 4 rozgrywa się 10 lat po zakończeniu Gothic’a 3.
-
W Arcania a Gothic Tale pojawi się stary Bezimienny. Przyjmie imię Króla Rhobara 3 i ruszy ku podbojom. Jak się okazuje, Bezimienny nie jest wzorowym władcą. Wręcz przeciwnie, jego panowanie kojarzy się z tyraństwem, złem i okrucieństwem. Jednak nie robi tego z własnej woli. Został on opętany przez złe moce, silniejsze od Innosa i Beliara. Granicę królestwa Myrthany sięgają aż do południowych wysp.
-
Grę rozpoczniemy w tawernie pod “Pękniętą Dziewicą” której właścicielką jest Murda.
Świat Gry
-
W grze odwiedzimy cztery różne wyspy, każda z nich posiada swój unikatowy klimat, faunę i florę.
-
Prawdopodobnie wróci podział na rozdziały, ale nie jest to potwierdzone, ani zaprzeczone.
-
Doświadczymy dnia i nocy, tak jak to miało miejsce w poprzednich częściach.
-
Spotkamy znane nam już bestie: Krwiopijców, Błotne Węże, Pełzacze, Polne Bestie, ale ich wygląd zostanie odświeżony.
-
Całkiem możliwe, że ujedziemy konia, choć stoi to pod jednak znakiem zapytania bo twórcy rozważają wszystkie możliwe środki transportu.
-
Świat gry ma być stosunkowo duży, ale nie większy niż w Gothic 3, a nie mniejszy niż w Gothic 2, ujrzymy zarówno małe jak i duże miasta.
-
W grze wystąpią unikatowe bestie takie jak Czarny Troll. W Arcania a Gothic Tale pojawią się również przywódcy stad, takowy przykład mieliśmy w Gothic 2 tj. Przywódca Stada Zębaczy.
-
Możliwe że poza ludźmi i orkami zobaczymy nowe rasy np.: elfy.
-
Podróżowanie między wyspami będzie odbywało się najprawdopodobniej przy pomocy statków i teleportów. Ale z uzyskanych informacji od Spellbound wiemy, że szykują coś jeszcze innego (latające maszyny?).
-
Podczas gry dowiemy się nieco o “Niezbadanych krainach”, ale ich nie zobaczymy. Ponadto zostanie wyjaśniona historia niektórych rzeczy z poprzednich części, jednak nie będzie to historia życia Bezimiennego.
-
Bariera będzie podobna do tej z Gothic 1, jednak trzeba będzie tam wejść, a nie wyjść. Jednak nie ona będzie głównym wątkiem w fabule.
-
Nie będziemy mogli zmieniać swojego wyglądu zewnętrznego. Chodzi nam o twarz, ale będą zadania w których będzie wymagana zmiana ubrania.
-
Pod znakiem zapytania stoi wystąpienie magicznej rudy w Gothic 4.
-
Zostanie zaprezentowany nam zupełnie nowy ekwipunek.
-
Pogoda będzie miała wyraźny wpływ na otoczenie np.: gdy pada deszcz strażnicy schowają się w domu by uchronić się przed nim. Podobnie będzie z innymi ludźmi, ponadto możliwe że gdy wejdziemy w błoto nasze ubranie się “ubrudzi”.
-
Prawdopodobnie wystąpią nowi Bogowie, czyli oprócz Innosa, Adanosa i Beliara zobaczymy kogoś nowego, ale nie zdziwimy się gdy w grze pojawią się tylko “nowi” Bogowie.
-
Argaan - tak nazywać się będzie jedna z czterech wysp, które wystąpią w Arcania a Gothic Tale. Jedyne co o niej wiemy, to fakt iż jest objęta ona klątwą Króla Thorniara.
-
Znamy również nazwy trzech miast, które wystąpią w Gothic 4. A są nimi Thorniara, Setarrif, oraz Stewark.
-
Możliwe że na drzewach będą rosły owoce. W takim wypadku każda z czterech wysp zaoferuje nam inną roślinność, a w tym inne owoce.
-
Na pewno spotkamy znanego nam już z poprzednich części Lestera.
Umiejętności
-
Zostanie ulepszony system umiejętności i sterowania. Spellbound zapewnia jednak, że będziemy mieli do wyboru klawiszologie z poprzednich części.
-
Prawdopodobnie będzie możliwość wspinaczki na drzewa, jak i inne elementy występujące w grze.
-
W Gothic 4 wystąpi pasek wytrzymałości. Takowy widzieliśmy już w Gothic 3.
-
Całkiem możliwe że po zjedzeniu, wypiciu “czegoś” lub mieszaniu różnego pokarmu będziemy mieli przed monitorem nie wyraźny obraz, a bohatera będzie brało na wymioty.
-
W Arcania a Gothic Tale zobaczymy nowy system obrażeń. Po uderzeniu kogoś w rękę to osoba poszkodowania nie będzie mogła wykonywać szybkich ruchów a broń pozostawi po sobie wyraźny ślad.
-
Gdy walczymy jakąś bronią, podczas jej użytkowania doskonalimy się w jej obsługiwaniu, dzięki czemu bohater walczy o wiele lepiej i zadaje większe obrażenia.
-
Powróci wspinaczka na wszelkie obiekty, wcześniej pisaliśmy o wspinaniu się na drzewa jednak Spellbound wciąż pracuje nad system wchodzenia na drzewa.
Arcania i sprzęt
-
Grafika gry będzie wspierana przez DirectX 10.
-
Arcania a Gothic Tale na pewno zostanie wydany na PC. Możliwa jest też wersja na PS3 i XBOX 360.
-
Oprawa audio ma być równie piękna dla uszu, jak ta w którą wsłuchiwaliśmy się w poprzednich częściach.
-
Potwierdzono podział grafiki na bardziej żywą i ciemną.
-
Arcania a Gothic Tale będzie oferował świetne oświetlenie i cienie które będą się zmieniały z każdą godziną dnia, jak i nocy.
Informacje pochodzą ze strony http://arcania.gram.pl - na tej stronie możecie osobiście zadać pytanie twórcom Gothic’a 4
Zapraszam do dyskusji