Automatyczna skrzynia biegów


(andrzej928) #1

witam

zastanawiam się nad kupnem samochodu tylko nie wiem czy wybrać z automatyczną czy manualną.

Czasami lubię podkręcić samochód do tych 6-7 tysięcy obrotów.

Czy na automacie też jest to możliwe ??

w niektórych automatach jest znaczek "+" "-" co to oznacza ?? (to jest tryb manualny)

wajcha.jpg


(muchozol) #2

Kiedyś bym ci polecił tylko skrzynie manualną, teraz zdecydowanie automat. Pojeździsz trochę i już nie kupisz bez automatu. Obecne automaty, to nie to samo co 5 czy 10 lat temu, działają bardzo sprawnie. Jeśli chodzi o kręcenie do 6-7 tyś, to raczej trudno będzie... Chociaż przeważnie w lepszych autach masz kilka trybów, np: normal i sport, gdzie zmienia bieg przy wyższych obrotac itp.


(Okar19) #3

"+" "-" to skrzynia Tiptronic


(Onlinemaster) #4

" +" oraz " -" to ręczny tryb zmiany biegów, "+" to bieg wyżej a "-" niżej, nawet gdy skrzynia nie jest wyposażona w ten tryb to kręcenie do max. obrotów silnika jest możliwe albo poprzez tryb "sport" - jak to ma miejsce np. u Opla (skrzynie Aisan), bądź "przytrzymując" zmianę biegów jednym z programów "2" lub "3" zależnie na jakim biegu chcesz dać po garach :wink: włączając załóżmy program "3" zakręcisz silnikiem na 3 biegu, po przełączeniu na program "D" (mowa o 4-o biegowej skrzyni) w mgnieniu oka włączysz bieg 4. Ogólnie skrzynie automatyczne wybierają zwolennicy luxusu i wygody prowadzenia, jeśli lubisz sportową jazdę kup samochód z ręczną skrzynią.


(Danielm86) #5

W automacie trzeba często wymieniać olej. W manualu olej jest zalany dożywotnio. Ciężko znaleźć warsztat, w którym podejmą się wymiany. Automaty też się psują a naprawa jest droższa niż skrzyni manualnej. Jak widzisz są też minusy. Poza tym automat automatowi nie równy. Automaty DSG są niezawodne, ale bardzo drogie. A te z lat 90. są bardzo zawodne. Jeśli stać cię to bierz automat.


(Onlinemaster) #6

wcale nie często bo po przebiegu 60 - 100 000 km., - zależnie od producenta, warsztatów wymieniających olej w automacie jest na pęczki a jeśli któryś go wymienić nie chce to radził bym takiego "fachowca" omijać szerokim łukiem bo to kowal, co do awaryjności to też nie masz racji, prawidłowo exploatowana skrzynia jest mniej awaryjna i żywotniejsza od manualnej, pisanie że skrzynie autom. są dla bogatych jest absurdem tak jak mówienie że automaty są tylko dla kobiet (obawiałem się że zaraz i to przeczytam czytając Twój post :wink: )


(Maciejboss) #7

jeżdżę Passatem B5 FL ze skrzynia automatyczna z tiptronic i powiem że jeździ się bardzo przyjemnie,auto dobrze przyspiesza a wszystkie teksty znajomych którzy mówią że automat to badziewie można wsadzić sobie w kieszeń,jeżdżąc po mieście łatwiej jest stać w korku,po za miastem można samemu przełączać używając tiptronica wiec polecam jak nowsze auta może te starsze automaty były złe że ludzie maja taka opinie ale zauważyłem ze dużo osób teraz kupuje automatyczna skrzynie,koszty są większe bo mało warsztatów jest co je naprawia ja jestem z kłodzka i najbliższy jest we Wrocławiu


(Onlinemaster) #8

Z tym się zgodzę, jednak zważywszy na niską awaryjność i długą żywotność poprawnie exploatowanej skrzyni nie trzeba się tym zbytnio przejmować, wymiany oleju dokona prawie każdy warsztat, w niektórych modelach automatów wymienia się również filtr oleju, planując wymianę mozna ją zsynchronizować z wymianą oleju w silniku :wink: tak by nie jeździć do warsztatu dwa razy, są też pewne ograniczenia jeśli chodzi o holowanie popsutego samochodu z automatem (naprz. silnik nie da się odpalić), ale do tego tematu odsyłam na jakieś forum motoryzacyjne :wink:


(fiero) #9

Automat to wygoda, z tym nie mam zamiaru się sprzeczać. Jedna rzecz mnie tylko martwi w Rav4 mojej żonki a mianowicie komputer pokładowy który pokazuje 11,7 litra średniego spalania. :expressionless:


(Danielm86) #10

Marioonlinemaster , jakbym myślał, że tylko dla kobiet to już bym to napisał. Miałem miesiąc Golfa 97r w automacie to posypał się bodajże synchronizator.

Obecnie mam w manualu i wolę to od automatu. Co do awaryjności. Może i nie są tak bardzo awaryjne (stare automaty, bo nowe DSG są praktycznie bezawaryjne), ale manuala naprawię sam, a z automatem już trochę trudniej.

Automaty DSG są dla bogaczy, bo takie skrzynie z dwoma sprzęgłami montowane są w autach z wyższej półki.

Automat zazwyczaj wybierają osoby (czyt. Debile), co rozwalają skrzynię i sprzęgło.


(Onlinemaster) #11

Oj zmyślasz panoczku, zmyślasz :^o synchronizatory występują w manualnych skrzyniach biegów a nie w automatycznych, zasada działania automatu jest troszeczkę inna :lol: nie masz pojęcia o zasadzie działania ani ręcznej ani automatycznej skrzyni a chcesz się brać za naprawę ? =D> wow, to jest najlepsze: cyt.: "Automat zazwyczaj wybierają osoby (czyt. Debile), co rozwalają skrzynię i sprzęgło." :o i tym mnie kolego rozwaliłeś ... umarłem (ze śmiechu)

Pozostałych czytelników tego posta prosi się o pożegnanie użyszkodnika o nicku "master_zonk6" gromkimi brawami =D> =D> =D> :stuck_out_tongue:


(Danielm86) #12

Na automatach się nie znam co prawda. Wiem tyle, że nie wskakiwała trójka. Więc oświeć mnie co to mogło byc??

u ż yszkodnik :stuck_out_tongue:


(Onlinemaster) #13

Już cię oświecam, wszystko ci się śniło, głowa pod zimną wodę i skok na forum dla dzieci neo :smiley: , pozdr.


(Danielm86) #14

Zadałem pytanie, więc odpowiedz.


(roobal) #15

Jak ktoś nie potrafi zmieniać biegów (oczywiście nie mam tu na myśli Ciebie tylko osoby, które znam osobiście) i poprawnie ich używać oraz jeździ się z wciśniętym sprzęgłem albo na luzie to nie dziwne, że dla takich osób automat to wygoda, jak taki typek przy każdej zmianie biegów szarpie tylko samochodem, bo sprzęgła nie potrafi wyczuć albo nie potrafi hamować silnikiem a to przy okazji oszczędność na paliwie, gdyż w momencie hamowania silnikiem wtrysk paliwa jest całkowicie odcinany, automat Ci tego nie umożliwi. Automat to bym za to wielu moim znajomym polecił co z biegami sobie nie potrafią poradzić. A miałem okazję jeździć z wieloma bardzo dobrymi kierowcami, którzy zmieniając biegów nie dali tego nawet odczuć. Jak dla mnie automat jest dla leniwych, miałem okazję jeździć kilkoma automatami, dla mnie to zero przyjemności z prowadzenia samochodu :slight_smile:

Pozdrawiam!


(Niewiadowski) #16

Jeśli mowa o automacie i przeciąganiu polecam poczytać o Kickdown:

http://www.forumsamochodowe.pl/slownikm ... ,kickdown/


(andrzej928) #17

Jak tak czytam te wasze posty to już zupełnie się zmieszałem ;/

Ponieważ zamierzałem kupić saaba 9-3 ze skrzynią automatyczną tiptronic czyli taką jak zamieściłem na zdjęciu.

znalazłem na YouTube filmik

w którym jest pokazane jak ta skrzynia działa.

Skrzynia taka ma swoje zalety jak również wady. Powiem jeszcze że dużo jeżdżę po mieście a w Polsce wiadomo jak to jest jedyna dwójka i korek czasem dojdzie trójka :slight_smile:

Muszę sam przetestować tą skrzynie, umówię się na jazdę testową i zobaczymy co to jest.


(Onlinemaster) #18

Jeśli lubisz komfort i dużo śmigasz po mieście to po takiej jeździe próbnej nie będziesz miał wątpliwości co do automatu :wink:


(Błażej) #19

Opinie, że ludzie którzy nie umieją jeździć etc. i wybierają automaty znaczy o tym, że zapewnie nie doświadczył on tej wygody jeżdząc automatem.

Jeśli ktoś codziennie dojeżdza do centrum miasta i stoi godzine w korku to skrzynia automatyczna będzie o wiele wygodniejsza.

Chyba, że ktoś lubi machać cały czas nogą w korku, więc to już jego sprawa


(roobal) #20

Pisałem wyżej, że miałem okazję jeździć kilkoma automatami ale ja preferuję jazdę manualem :slight_smile: Co do korków to bardzo rzadko mi się zdarza brać w nich udział :slight_smile:

Pozdrawiam!