AUTORUN - jak usunąć?

Problem wygląda tak: siedziałm sobie wczoraj i ogądałam film na kompie keidy nagle wyskoczyła mi informacja Avast, że znaleziono wirusa C:\autorun.info… za chwilę znowu D:\autorun.info… za chwilę znowu F:\autorun.info (kiedy ja nawet nie mam dysku F… założywszy, że to o dysk chodzi :slight_smile: Tak jest od wczoraj. Taki komunikat wyskaje mi śrendio co minutę! Musze pisac prace magisterską a to trudne kiedy średnio co minutę musze naciskać KWARANTANNA. Do tego nie musze chyba dodawać, że strasznie utrudnia to jakąkolwiek pracę na komputerze.

P.s I prosze o w miarę proste wyrażanie sie bo nie znam się na komputerach az TAK… tylko ich używam.

Może masz stworzone wirtualne napędy jakimś programem przeznaczonym do tego, np.: Daemon, Alcohol, a w nich (wirtualnych napędach) pomontowane jakieś obrazy płyt, które zawierają syf ?

Ten film oglądałeś z płyty, czy z dysku twardego ? Jeżeli z płyty, to może właśnie on jest zainfekowany ?

Najpierw zobacz czy taki plik istnieje, wiejdz na dysk C: u góry w pasku narzędzi wejdz w opcje folderów, następnie zaznacz pokaż wszystkie pliki, pokazuj wszystkie ukryte pliki, oraz pokaż ukryte pliki systemowe. (Oczywiście jeśli tego nie masz zaznaczonego) Następnie zobacz na dysku C, i D czy jest plik autorun.inf. Jeśli będzie taki plik to spróbój go usunąć, jężeli wyskoczy komunikat że plik jest aktulanie używany, to zmień jego nazwe, lub rozszerzenie, i uruchom system ponownie, jeśli avast znowu go wykryje spróbj nacisnąć usuń i zaznacz opcje: “Jeśli to konieczne usuń plik po ponownym uruchomieniu”. Jeśli plik nadal nie daje się usunąć wejdz w Start/Uruchom i wpisz msconfig przejdz do ostatniej zakładki i sprawdz czy nie ma tam tego pliku, jeśli będzie to odznacz ten proces i uruchom system, jeśli problem będzie nadal to pobierz testową wersję jakiegoś dobergo antyvirusa.