Avast widzi zagrożenie w Chromium

(shocco) #1

Witam.

Po formacie urządzam się w świeżym systemie. Przy zainstalowanym avaście przystąpiłem do instalacji Chromium. Pobieram je zawsze z chromium.woolyss.com. Tak też i tym razem.

Przy odpaleniu instalatora avast zaczął krzyczeć o jakimś zagrożeniu i zablokował instalacje. Musiałem ręcznie wywalać część plików po Chromium, które zdążyły się zainstalować.

Czy jest to jakiś fałszywy alarm? Korzysta ktoś z tego źródła do pobierania Chromium? Bo na chwilę obecna zostałem bez przeglądarki

(Szeryfuniu) #2

NIe wiem, nie znam się, ale najwięcej problemów mają moi klienci, którzy przychodzą do mnie bo im “się coś dzieje z komputerem”, mają na pokładzie avasta. Dla mnie już dawno przestał się liczyć ten pseudo antywirus, który nigdy nie potrafił usunąć zagrożenia, a przełomem był dzień kiedy to w firmie podłączyłem klienta laptopa do sieci LAN i zainfekowały się komputery wirusikiem “Sality”. Ocalały tylko te, które nie miały avasta.

Od tej pory nie używam tego badziewia, tak szumnie zresztą promowanego na tym portalu. Używam AVG i jak dotąd, problemów brak.

Na Twoim miejscu bym sprawdził na innym antywirusie ten plik.

(MrBeckham666) #3

ja na twoim miejscu odinstalowałbym avasta tak to on już ma false positive to u niego normalka.

chromium jest ok ta stronka jest czysta sam korzystałem z chromium kupe czasu lecz przesiadłem się na slimjeta i palemoon  i korzystam z tych dwóch przeglądarek głównie.

zgodzę się z twoją wypiwedzią w 100% tam gdzie jest avast najczesciej jest najwiecej PNP crapware i innego badziewia.

ja korzystam z baidu antivirus i w przeciweństwie do avasta jest lżejszy i badziewia tak nie wpuszcza.

firewall też jest potrzebny online armor jest ok.

(shocco) #4

Używam avasta długo, nie zawałem sobie sprawy, że mogł się z niego zrobić teraz taki słaby program.