Awaria systemu - ciągła próba recovery, system nie odpala

Witajcie.

Potrzebuję pilnej pomocy. Otóż, mój laptop coś zwariował. Próbowałem wejść to trybu awaryjnego, żeby spróbować uruchomić pewien program (Origin od EA), jednakże nie udało się, wchodził w tryb narzędzi do naprawy systemu, wtedy, po dłuższym czasie, kiedy się nie ładował, wyłączyłem go “na twardo” przyciskiem. No i się zaczęły problemy - teraz system nie chce w żaden sposób wstać, wszystkie opcje prowadzą do recovery, a za nic nie chcę tego robić. Czy można coś z tym zrobić bez utraty danych?

Dodane wtorek, 11 września 2012, 14:35

Dodam jeszcze, że BackTrack Live-CD nie chce znaleźć dysku jako tako do odczytu, mogę go tylko zainstalować na końcu ostatniej partycji (ale nie znam się na instalacji Linuksów, więc nie ryzykuję na razie, bo nie chcę niczego schrzanić do końca).

może tablica partycji jest uszkodzona

testdisk zalecam

Tylko jak go uruchomić?

I drugie pytanie - co w nim konkretnie zrobić?

http://www.bezpieczenstwosystemow.pl/in … pic=2948.0

najłatwiej uruchomić przez live linuksa jeśli jakiegoś masz albo ściągasz jakiś live systemu

tutaj masz wszystkie możliwości http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Livecd

Znalazłem inny sposób, boot z pendrive, ale tamte live-cd też sprawdzę.

Dodane wtorek, 11 września 2012, 16:09

Hmm. Miałem na płytce Gparted, próbowałem nim zrobić test, ale nie wyszedł - wywalił błąd, że system jest źle zamknięty czy coś i nie przejdzie dalej, póki to się nie zmieni. TestDisk z pendrive też nie działał, ściągnąłem jednego live-cd i będę na nim coś próbował.

Dodane wtorek, 11 września 2012, 16:32

Próba boot-u z pendrive (live-cd - bootmed1_64bit) nie powiodła się, nie znajduje urządzenia.

Dodane wtorek, 11 września 2012, 16:48

Ale dała radę inna instalacja, przez inne narzędzie do boot-u z pendrive. TestDisk w trakcie, jak będzie po, to dam znać, co znalazł.

Dodane środa, 12 września 2012, 22:44