Bad sector w dysku przenośnym a jego gwarancja


(B1771786) #1

Zarejestrowałam się na tym forum by zasięgnąć porady. Otóż w kwietniu tego roku zakupiłam dysk Western Digital My Book Essential 1TB. Dziś z czystej ciekawości uruchomiłam Error Scan w HD Tune i moim oczom ukazał się prawie na początku czerwony kwadracik oznaczający wg legendy Damaged. Dysk używam sporadyczne głównie do tworzenia kopii raz na dwa tygodnie. No i teraz nie wiem co zrobić. Dysk na gwarancji zakupiony w Vobisie. Mam się teraz tam udać czy może odesłać do WD? Jakie rozwiązanie polecacie?


(szymon189) #2

Oczywiście jeżeli na dysku jest Bad sector to dysk możesz wymienić na gwarancji.


(pakierhakierxd) #3

a może wystarczy użyć jakiegoś programu i same usunie :stuck_out_tongue:

ja polecam hdd regenerator :smiley:

nawet wersję darmową ona jest dla 1 badsectora :stuck_out_tongue:


(neo10) #4

Zależy jaki to bad sector jak jest spowodowany przez rozmagnetyzowanie czyli nie jest fizycznie uszkodzony można spróbować hdd regeneratorem jak jest to uszkodzenie fizyczne powierzchni niestety nic to nie pomoże ;]


(Abecikxp) #5

Ja bym oddał na gwarancje .. lepiej mieć nowy niż czekać aż pojawi sie ich wiecej :smiley:


(pakierhakierxd) #6

na nowym też mogą się pojawić :stuck_out_tongue:

ja bym spróbował ;]

jak się nie uda to wtedy bym oddał


(B1771786) #7

Panowie wolę oddać na gwarancji. Pytanie czy zanieść go tam gdzie kupiłam czy wypełnić na stronie WD formularz RMA. Co jest korzystniejsze?


(Michal Kolatek) #8

Jak oddajesz do sklepu to nie płacisz za wysyłkę, nie musisz zamawiać kuriera, sprawdzać czy dysk jest dobrze zapakowany, bo jak będzie źle to gwarancje mogą unieważnić, po co się w to bawić, niech obsługa się tym zajmie. Jak wymienią dysk na nowy to gwar powinna być liczona od nowa, powinnaś dostać nową kartę gwarancyjną.


(B1771786) #9

Tak też zrobię - oddam do sklepu. Trochę fatalnie że okres przedświąteczny bo pewnie w tym roku nie dostanę nowego. Z drugiej strony nie śpieszy mi się bo gwarancja do 2012 no i mam drugi zapasowy dysk :smiley:

-- Dodane 09.12.2010 (Cz) 23:01 --

PS. Oddając do sklepu dostanę jakieś potwierdzenie zostawienia dysku itp?


(pakierhakierxd) #10

coś powinnaś dostać :stuck_out_tongue:

musisz raczej mieć jakiś dowód oddania żeby ktoś ci kitu nie wcisnął że nie oddałaś :stuck_out_tongue:


(SilberPunkt) #11

Gwarancja liczona jest od daty wydania i przedłużana jest tylko o czas pobytu sprzętu w serwisie.

:roll:

-- Dodane 09.12.2010 (Cz) 23:21 --

Oczywiście że dostaniesz! Sprzedawca wręczy Ci do podpisu zlecenie serwisowe z opisem problemu i jeden egzemplarz będzie dla Ciebie. Zdecydowanie lepiej jest składać reklamację w salonie sprzedaży niż bezpośrednio u producenta - moim zdaniem jest to sporo wygodniejsze nawet od serwisu door-to-door.

:roll:


(Michal Kolatek) #12

Zależy, może być przedłużona o czas naprawy, może być nowa karta, przy wymianie na nowy model z innym numerem seryjnym powinna być nowa karta gwarancyjna, nawet jak nie dadzą nowej karty i zostało by np pół roku gwarancji to jest jeszcze coś takiego jak niezgodność towaru z umową która trwa 2 lata i sklep za to odpowiada.


(SilberPunkt) #13

Wątek nie dotyczy praw konsumenta więc nie będę się tu specjalnie rozpisywał. Napiszę tylko krótko: proszę nie wprowadzaj ludzi w błąd - opisany przypadek w żaden sposób nie mieści się w granicach niezgodności towaru z umową.

:roll: