Bad sector w dysku przenośnym a jego gwarancja

Zarejestrowałam się na tym forum by zasięgnąć porady. Otóż w kwietniu tego roku zakupiłam dysk Western Digital My Book Essential 1TB. Dziś z czystej ciekawości uruchomiłam Error Scan w HD Tune i moim oczom ukazał się prawie na początku czerwony kwadracik oznaczający wg legendy Damaged. Dysk używam sporadyczne głównie do tworzenia kopii raz na dwa tygodnie. No i teraz nie wiem co zrobić. Dysk na gwarancji zakupiony w Vobisie. Mam się teraz tam udać czy może odesłać do WD? Jakie rozwiązanie polecacie?

Oczywiście jeżeli na dysku jest Bad sector to dysk możesz wymienić na gwarancji.

a może wystarczy użyć jakiegoś programu i same usunie :stuck_out_tongue:

ja polecam hdd regenerator :smiley:

nawet wersję darmową ona jest dla 1 badsectora :stuck_out_tongue:

Zależy jaki to bad sector jak jest spowodowany przez rozmagnetyzowanie czyli nie jest fizycznie uszkodzony można spróbować hdd regeneratorem jak jest to uszkodzenie fizyczne powierzchni niestety nic to nie pomoże ;]

Ja bym oddał na gwarancje … lepiej mieć nowy niż czekać aż pojawi sie ich wiecej :smiley:

na nowym też mogą się pojawić :stuck_out_tongue:

ja bym spróbował ;]

jak się nie uda to wtedy bym oddał

Panowie wolę oddać na gwarancji. Pytanie czy zanieść go tam gdzie kupiłam czy wypełnić na stronie WD formularz RMA. Co jest korzystniejsze?

Jak oddajesz do sklepu to nie płacisz za wysyłkę, nie musisz zamawiać kuriera, sprawdzać czy dysk jest dobrze zapakowany, bo jak będzie źle to gwarancje mogą unieważnić, po co się w to bawić, niech obsługa się tym zajmie. Jak wymienią dysk na nowy to gwar powinna być liczona od nowa, powinnaś dostać nową kartę gwarancyjną.

Tak też zrobię - oddam do sklepu. Trochę fatalnie że okres przedświąteczny bo pewnie w tym roku nie dostanę nowego. Z drugiej strony nie śpieszy mi się bo gwarancja do 2012 no i mam drugi zapasowy dysk :smiley:

Dodane 09.12.2010 (Cz) 23:01

PS. Oddając do sklepu dostanę jakieś potwierdzenie zostawienia dysku itp?

coś powinnaś dostać :stuck_out_tongue:

musisz raczej mieć jakiś dowód oddania żeby ktoś ci kitu nie wcisnął że nie oddałaś :stuck_out_tongue:

Gwarancja liczona jest od daty wydania i przedłużana jest tylko o czas pobytu sprzętu w serwisie.

:roll:

Dodane 09.12.2010 (Cz) 23:21

Oczywiście że dostaniesz! Sprzedawca wręczy Ci do podpisu zlecenie serwisowe z opisem problemu i jeden egzemplarz będzie dla Ciebie. Zdecydowanie lepiej jest składać reklamację w salonie sprzedaży niż bezpośrednio u producenta - moim zdaniem jest to sporo wygodniejsze nawet od serwisu door-to-door.

:roll:

Zależy, może być przedłużona o czas naprawy, może być nowa karta, przy wymianie na nowy model z innym numerem seryjnym powinna być nowa karta gwarancyjna, nawet jak nie dadzą nowej karty i zostało by np pół roku gwarancji to jest jeszcze coś takiego jak niezgodność towaru z umową która trwa 2 lata i sklep za to odpowiada.

Wątek nie dotyczy praw konsumenta więc nie będę się tu specjalnie rozpisywał. Napiszę tylko krótko: proszę nie wprowadzaj ludzi w błąd - opisany przypadek w żaden sposób nie mieści się w granicach niezgodności towaru z umową.

:roll: