Bad sektory na dysku przenośnym USB

Myślę że mam bad sektory na moim dysku USB (ADATA Superior SHO2). W temacie jestem zielony i nie wiem co poradzić. Gdzieś czytałem żeby wyciągnąć z obudowy i podpiąć pod PC po czym użyć MHDD , ale mój dysk nie ma takich złącz. ]

Dane na dysku nie są mi potrzebne, więc mogą zostać usunięte w czasie naprawy.

Proszę o rady i podanie sposobu na rozwiązanie problemu!

Jeśli będzie potrzebny jakiś inny test to dodam.

HD Tune: (W zakładce “health” nic nie pokazuje)

http://img821.imageshack.us/img821/3162/rpzc.png

Crystal Dysk Info:

http://img203.imageshack.us/img203/6123/zvde.png

Właściwie to chodzi tylko o to żeby nie dało sie zapisać danych tam gdzie jest problem.

Hej,

Niestety masz rację. Na dysku są uszkodzone sektory. Część z nich jest już przeniesiona, część na takie przeniesienie czeka. W każdym bądź razie należy szykować się na zmianę dysku, bo ten niestety zbyt długo może już nie posłużyć. Oczywiście można uruchomić MHDD, ale nie spowoduje to naprawy dysku - jedynie przeniesienie oczekujących na remapowanie sektorów do puli zapasowej i tyle.

Jeśli zaś chodzi o złącze, to może najlepiej przełożyć dysk do jakiegoś komputera przenośnego i tam uruchomić odpowiednią procedurę?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Masz gwarancję na ten dysk? Ma przepracowane ledwie 244 godziny.

NIe mam już gwarancji, dysk ma pare ładnych latek.

Wydaje mi sie, że nic z tego MHDD, ponieważ w tym dysku jest tylko złącze USB. Bynajmniej w części do której mam dostęp, aby dostać się głębiej muszę mieć odpowiedni klucz.

Nie wiem czy to normalne, ale HD Tune myli się w zeznaniach. POl godziny temu pokazywało dwa “czerwone kwadraty” w innym miejscu niż poprzenio, a teraz wogóle pokazuje tylko jeden.

Dysk ma 1149 relokowanych sektorów (bad sektory), to już kwalifikuje dysk do wymiany, niestety ten stan będzie się pogarszał (o czym świadczy 228 sektorów oczekujących na remap).

Hej,