Bardzo duże wahania transferu Neostrada


(W Nestorowicz) #1

Tydzień temu zmieniłem Neostradę na Orange, po skonfigurowaniu routera okazało się że występują bardzo duże wahania transferu (raz jest 10 Mb i opóźnienie 50 ms za innym razem 0.5 Mb (!) i opóźnienie ponad 500 ms), dodam że na linii cały czas jest 14 Mb co pokazuje też router (wszystko widać w załączonych screenach).

Moja umowa obejmuje prędkość do 20 Mb. 

 

Pozdrawiam

post-132022-0-68955400-1415370993_thumb.

post-132022-0-78773600-1415371000_thumb.

post-132022-0-80791600-1415371007_thumb.


(michoo_05) #2

Hej,

U moich rodziców w domu jest podpięta neostrada (bo nie ma innej możliwości) i jest (był) ten sam problem. Maja oni opcję 20/1Mbits i co jakiś czas występował problem z internetem.

Ustawienia masz dobre na routerze. Problem polega na oferowaniu przez Orange usług i brak możliwości technicznych aby je realizować. Linie są przeciążone, stare centralki itd.

 

Rozwiązaniem może być sprowadzenie techników i wyjaśnienie problemu. Do moich rodziców przyszło 2 panów. Podpieli się jakimś ustrojstwem do lini, popatrzyli, wyszli na fajke, mówili że coś przełączyli i od tego momentu jest wszystko OK.

 

Pozdrawiam

Michoo

 

ps.

W umowie jest opcja do 20Mbits... DO ma tutaj ogromne znaczenie np. 8Mbits mieści się w zakresie DO 20Mbits. Jak wspomniałem wcześniej, jest to uwarunkowane od możliwości technicznych.

A tak dla ludzików, którzy mają problem z Neostradą... Plus LTE ma fajną ofertę bez limitu danych :slight_smile: Cena jak za Neo a jakość usług jakoś na wyższym poziomie... I te transfery w "drugą stronę" :slight_smile: Dlatego poradziłem rodzicom aby po zakończeniu umowy nie przedłużali Neostrady tylko wzięli ofertę z Plusa (akurat sygnał LTE jest spoko w tym rejonie)


(W Nestorowicz) #3

Jeszcze tydzień temu miałem Netię i było ponad 13 Mb. 

A Orange przed podpisaniem umowy sprawdził czy linia pozwala na osiągnięcie takiej prędkości, technik Orange 2 dni temu też stwiedził że spokojnie powinno być 14 Mb.


(michoo_05) #4

Jeszcze raz Ci napiszę. To nie jest wina ustawień routera tylko dostawcy internetu. Czy to PPPoE czy PPPoA internet działa tak samo. Wina nie leży po twojej stronie. Router pokazuje ci przepustowość linii dajmy na to 14Mb, co nie oznacza, że tą prędkość będziesz miał. Jak widać w Twoim przypadku Netia bardziej dbała o klienta.