Bardzo dziwny komunikat [drukarka] nie wiem co robić


(k-9) #1

Witam!!

Chciałem dzisiaj wydrukować obraz, ale pojawił mi się bardzo dziwny komunikat.

d4be51d49b923d1am.jpg

Proszę o odpowiedz bo nie wiem czy mi ją w serwisie przyjmą, bo nie mam w głowicy drukującej tuszy, bo chciałem, żeby się drukarka poczyściła bez tuszy bo na spodzie głowicy (gdzie są dysze), to się tusz rozciapuje czarny z kolorowym i trochę jest to wkurzające bo muszę to czyścić szmatką, aaa i nie mam do niej oryginalnych tuszy :frowning: :frowning: :frowning: proszę o pomoc

bo nie wiem co mam zrobić

Złączono Posta : 06.01.2007 (Sob) 15:40

ludzieee pomóżcie mi noooo, jestem w leekim szoku :frowning:


(ak6) #2

Komunikat który ci wyskakuje jest dokładnie tym, który powinien ci wyskoczyć patrząc na twój opis. :smiley: Otóż w drukarkach jest tzw pojemnik na zużyty tusz. Jest to zazwyczaj rodzaj specjalnej gąbki, w którą wchłania się resztki tuszu kiedy głowica drukująca jest w stanie spoczynku. A ta gąbeczka jak zapewne się domyślasz ma swoją pojemność i właśnie u ciebie się ona skończyła. Należy ją wymienić na nową.


(k-9) #3

achaaa a co ile się ona napełnia ??, jeszcze drukarkę mam na gwarancje, tylko, ze ja używałem zamienników, i nie wiem czy w serwisie się kapną, i jeszcze w głowicy nie mam wkładu z tuszami bo sę głowica "schowała" więdz w serwisie może stać się trochę podejrzane, kto pomoże mi coś wymeśleć ??


(ak6) #4

To zależy od tego jak i ile drukujesz, jak też od jakości twoich tuszy. Nie da się tego jednoznacznie określić.

Jeśli oddasz bez pojemników z tuszami to nie koniecznie.

Jak się schowała ?? Jeśli po prostu ustawiła się w pozycji spoczynku to po prostu wystarczy otworzyć klapkę i ewentualnie nacisnąć odpowiedni przycisk (patrz instrukcja obsługi) i głowica przesunie się w pozycję do wymiany pojemników.

A do serwisu możesz oddać drukarkę bez pojemników.

Obawiam się, że ta naprawa będzie płatna. Jest to po prostu wymiana elementu eksploatacyjnego. To trochę jak wymiana żarówki w samochodzie - mimo gwarancji jest płatna.

W wielu drukarkach takiej wymiany możesz dokonać sam. W twoim wypadku wiąże się to z utratą gwarancji (jeśli są plomby). Ale w nowych drukarkach często wymagany jest reset urządzenia aby komunikat, o którym pisałeś na początku nie był wyświetlany. Nie wiem jak jest w wypadku twojej drukarki - czy reset możesz wykonać sam czy potrzebne jest do tego oprogramowanie serwisowe ale prawdopodobnie dowiesz się tego tu: