Bardzo dziwny problem z modemem od Neo


(Neuromancer91) #1

Otóż mam modem Sagem F@st 800 i najnowsze sterowniki.

Problem występuje zawsze, format nie pomaga, nawet niedawno zmieniłem płyte głowną, ale problem pozostał.

Trudno wytłumaczyć jak to sie dzieje, ale spróbuje...

Dzieje sie to przy właczaniu kompa.

Kiedy otworze sobie okienko DSLMonitor'a to widze jak modem sie synchronizuje.

Rozłaczony->Synchronizacja->Aktywny->Modem odłaczony od komputera...

Mimo, że diody dalej świecą i w Managerze urządzeń modem widnieje jako normalnie podłaczony, ale DSLMonitor widzi go jako niepodłączony i nie można nawiązać połaczenia z netem.

Wyjścia są 2: Restart, może załapie następnym razem, albo w Managerze urządzeń trzeba wyłączyć modem, a następnie właczyć i wtedy załapuje.

Ten problem nie występuje zawsze, nie ma jakiejś reguły, występuje poprostu losowo.

Występuje również jak np. modem podczas połaczenia nagle straci synchronizacja (zdaża się).

Wtedy łaczy sie od nowa i znowu mam tak:

Rozłaczony->Synchronizacja->Aktywny->Modem odłaczony od komputera...

Chociaż nie zawsze, tutaj też nie ma reguły.

Czasami jak w DSLMonitorze dam poprostu Restart (żeby sie zsynchronizował ponownie) to czasami skutki są podobne (nagle modem jakby "znika" z komputera)

Dzieje sie tak na sterownikach z płyty Neo, jak również najnowszych zassanych z neta.

Jest na to jakiś sposób, czy musze kupić na allegro Thomsona? (oby i tutaj nie było podobnie)


(Pinio150) #2

Skoro masz umowe z Neostrada TP to zadzwon do nich i powiedz ze masz problemy z tym i tym.

A z jakiej racji masz kupować za swoje pieniadze modem? Neostrada TP powinna ci wymienić modem jak nie funkcjonuje prawidłowo.


(Neuromancer91) #3

CHYBA rozwiązałem problem, który występował od ponad roku :o

Trzeba było zabronić komputerowi odłaczania koncentratora USB w celu oszczędzania energii.

Ktoś mi o tym mówił wcześniej, ale na zakładce samego modemu nic o tym nie było, dopiero wczoraj wyczaiłem że to może cały koncentrator USB ma taką opcję i rzeczywiście - od wyłączenia ani raz sie to nie stało - ale to sie działo czasami raz na tydzień więc jeszcze musze posprawdzać.

PS: Zadzwoniłem do TP no i chyba zgadniecie co powiedzieli...

"To wina wirusów, proszę przeskanować komputer skanerem blablablablablabla..."


(Pinio150) #4

TP żałosne noby na EKO, co za specjalistów tam zatrudniają :oops:


(Ciupa Michal) #5

według mnie TP całkowicie upadło, pozyskali klientów swoimi promocjami kilka lat temu a teraz zachowują się jak jacyś psiarze, no i ci konsultanci to same spece, no normalnie żałosne :evil:


(Himmak5g) #6

TP to frajerzy. Nigdy nie dotrzymuja umów. Radze się przerzucić na innego operatora.