Bardzo powolny internet

Witam.

 

Od razu przechodzę do rzeczy - od kilku dni mam nowy modem z kablówki. Internet działa bardzo powoli. Powoli, to znaczy, że strona wczytuje się kilka minut :-x  Test prędkości wykazał 22 Mb. Komputer przeskanowany, wyczyszczony  CC Cleanerem i d…a. 

Nie wiem co dalej robić - nie znam się. Jutro przyjeżdża facet z serwisu i znając politykę firmy skasuje mnie za nieuzasadnione wezwanie, a ja zostanę z tym zamułem.

Błagam o pomoc jakiejś dobrej duszy. :frowning:

 

 

Spróbuj na innym urządzeniu np. telefon, tablet -jeżeli będzie tak samo to wina operatora

Na telefonie też zamula, ale nie aż tak.

wygląda że wina po stronie operatora ,modem

zresetuj modem

A może ja coś źle “kliknęłam” na modemie czy coś? Baba z obsługi klienta upierała się, że skoro prędkość jest na poziomie 22 Mb, to wszystko jest cacy i na pewno wina mojego laptopa. Ja już zgłupiałam

Facet jutro przyjedzie ze swoim lapkiem pewnie, zmierzy prędkość i na tym zakończy miłą wizytę mówiąc mi, że wszystko dobrze.

Mogę coś jeszcze zdziałać sama?

 

resetowałam modem

Jak masz router osobno to go wypnij, a komputer podłącz bezpośrednio do modemu i zobacz teraz

Nie mam nic oprócz tego modemu. Przy testowaniu prędkości łącza laptop był podpięty do modemu kablem i tak samo zamulało internet.

 

Dodam, że internet ma zrywy i czasami przyspiesza - jak teraz na przykład.

Raczej operator,skoro na telefonie podobnie

Na początek zobacz czy na innych DNSach też problem występuje. DNSy zmienisz w ustawieniach karty sieciowej, w ustawieniach protokołu TCP/IP lub poniższym poleceniem.

netsh int ip set dns name="Połączenie lokalne" static 8.8.8.8

Jeśli na innych DNSach nic się nie zmieni, spróbuj przejść do warstwy fizycznej.

Odłącz modem na kilka minut od prądu. Jak nie pomoże, zobacz czy na obudowie modemu jest przycisk reset. Jeśli tak przytrzymaj go parę sekund i odczekaj kilka minut.

O ile ma WiFI, bo pisała o modemie, a nie o routerze.