Bardzo powolny internet

Witam.

 

Od razu przechodzę do rzeczy - od kilku dni mam nowy modem z kablówki. Internet działa bardzo powoli. Powoli, to znaczy, że strona wczytuje się kilka minut :-x  Test prędkości wykazał 22 Mb. Komputer przeskanowany, wyczyszczony  CC Cleanerem i d…a. 

Nie wiem co dalej robić - nie znam się. Jutro przyjeżdża facet z serwisu i znając politykę firmy skasuje mnie za nieuzasadnione wezwanie, a ja zostanę z tym zamułem.

Błagam o pomoc jakiejś dobrej duszy. :frowning:

 

 

Spróbuj na innym urządzeniu np. telefon, tablet -jeżeli będzie tak samo to wina operatora

Na telefonie też zamula, ale nie aż tak.

wygląda że wina po stronie operatora ,modem

zresetuj modem

A może ja coś źle “kliknęłam” na modemie czy coś? Baba z obsługi klienta upierała się, że skoro prędkość jest na poziomie 22 Mb, to wszystko jest cacy i na pewno wina mojego laptopa. Ja już zgłupiałam

Facet jutro przyjedzie ze swoim lapkiem pewnie, zmierzy prędkość i na tym zakończy miłą wizytę mówiąc mi, że wszystko dobrze.

Mogę coś jeszcze zdziałać sama?

 

resetowałam modem

Jak masz router osobno to go wypnij, a komputer podłącz bezpośrednio do modemu i zobacz teraz

Nie mam nic oprócz tego modemu. Przy testowaniu prędkości łącza laptop był podpięty do modemu kablem i tak samo zamulało internet.

 

Dodam, że internet ma zrywy i czasami przyspiesza - jak teraz na przykład.

Raczej operator,skoro na telefonie podobnie

Na początek zobacz czy na innych DNSach też problem występuje. DNSy zmienisz w ustawieniach karty sieciowej, w ustawieniach protokołu TCP/IP lub poniższym poleceniem.

netsh int ip set dns name="Połączenie lokalne" static 8.8.8.8

Jeśli na innych DNSach nic się nie zmieni, spróbuj przejść do warstwy fizycznej.

Odłącz modem na kilka minut od prądu. Jak nie pomoże, zobacz czy na obudowie modemu jest przycisk reset. Jeśli tak przytrzymaj go parę sekund i odczekaj kilka minut.

O ile ma WiFI, bo pisała o modemie, a nie o routerze.

Dzięki za pomoc, jutro napiszę co zadecydował wszechmocny serwisant.

Pozdrawiam.

 

Nie wiem co to DNS i gdzie to wpisać, gdzie szukać?

 

Modem resetowałam, odłączałam i nic.

zobacz-http://www.fixitpc.pl/topic/784-zmiana-adresow-dns/

Niekiedy jeszcze pomaga wyczyszczenie cache przeglądarki i bufora DNS. Pobierz pliki z serwera noc.gts.pl i napisz jakie masz transfery. Jeśli będą odpowiadały przepustowości Twojego łącza, to znaczy, że problem leży gdzieś po środku.

Co do adresu serwera DNS zaznaczone mam automatyczny. Odezwę się jak ogarnę resztę. Dzięki.

Czyli łącze jest obciążone. Jeśli to jakiś prywaciarz, to pewnie robi wszystko po taniości, a klientom oferuje więcej, niż pozwalają na to możliwości techniczne. O tym, że wieczorem jest lepiej też możesz wspomnnieć. Jeśli masz możliwość korzystania z usług innego operatora, możesz śmiało wypowiedzieć umowę, nawet tę z czasem określonym.

Niestety to monopolista w moim mieście. Myślę już o przejściu z netem do Play, ale muszę się zorientować z tematem.

 

Też mnie dziwi to, że wieczorem jest ok - ale tylko przez 2 do 3 godzin - później znów zamula, takie zrywy ma. W telefonie to samo.

Jeszcze bardziej dziwi mnie to, że z poprzednim modemem (też od nich) nie było żadnych problemów z internetem. Ten modem jest rzekomo nowocześniejszy. A może ktoś się “doczepił”? 

Myślę żeby przełożyc wizytę tego fachury na godziny przedpołudniowe - kiedy przesył jest krytyczny.

Co to jest za modem? To jest modem od sieci HFC czy FTTH? Ostatnio z jednym za adminów bawiliśmy się modemami do sieci światłowodowych i podłączaliśmy je do jednego z OLT i modemy producenta innego, niż producent OLT pracowały trochę gorzej. Być może masz ten sam problem.

To modem CBN CH6640E - nie wiem czy to coś Ci mówi. Jeśli nie, to napisz proszę jak sprawdzić do jakiej jest sieci.

 

Przedstawiam rozwiązanie mojego problemu, jeśli kogoś to interesuje - modem sprawny, laptop też, szkopuł tkwił w kablu: sygnał był blokowany przez lipny “rozgałęziacz”. Wystarczy go wymienić na jakiś lepszy, nie chiński badziew, który miałam.

 

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam.